__Thastrom__ skrev:
Saab 9-5 sedan -99 2,0 T 192 hk fabrikstrimmad, 13000 mil, fullservad.
Stor tung bil, bra chassi med goda möjligheter för uppdatering. Inget vidare utgångsläge för trim då T7 motorerna (enligt mig) suger att trimma om man inte byter tex kolvar. Går bort....
__Thastrom__ skrev:
Saab 900 2,0T -97 Talladega 230 hk Bsr steg 1, 12000 mil.
Sämre chassi än 9-5, är veka och blir "åliga" vid hård körning. Trinoc5 motorerna är dock tacksamma att trimma. Men det är en Talladega vilket ger högre försäkring och den är redan trimmad (hårt körd?) samt kanske slarvat med service? Kan vara riskfyllt! Går bort...
__Thastrom__ skrev:
Saab 900 2,0T -98 185 hk 15000 mil, en ägare fullservad.
Okej, fortfarande inget vidare chassi men det finns bot om man lägger tid och pengar, sista årsmodellen av ng900 var kvalitétsmässigt bra. Trionic5 motor som har god potential för att trimmas. En ägare, fullservad och otrimmad. Ett PERFEKT utgångsläge om man vill bygga en bil som man själv vill ha den. Ett "par steg" trim inkl intercooler, avgas, filter etc så är motorn rapp, Bilsteindämpare, HR-fjädrar, Tarox belägg & skivor samt lite PowerFlex bussningar så är chassit rätt okej med. Man behöver inte ta allt på en gång men utgångsläget är MYCKET gott... Mitt val...
Senast redigerat av MrTurbo (3 april 2008)
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)