Ecc har lagt av (inte ens fläkten funkar)

villon
15 maj 2008 · 684 Inlägg

Som topic lyder, sluta funka igår då var det en säkring som gått, bytade den sen körde min mor bilen till jobbet imorse då funkade den i någon kvart sen la av igen, (säkringen är hel) fläkten funkar inte, den kyler inget, den bara står och blinkar i 20 sekunder vid start av bil (felkoder) någon som har en hum om vad problemet är som man kan pröva innan man kör in på verkstad och kolalr felkoder?

Bilen är en volvo v40 2,0t -99

Mvh Andreas

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
villon
16 maj 2008 · 684 Inlägg

Någon?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Saffranskalle Palfinger tekniker
16 maj 2008 · 1 248 Inlägg

du får nog lämna in den så dom får kolla felkoder och fylla på ac systemet

Volvo Xc70 (2001)
villon
16 maj 2008 · 684 Inlägg

Har fått reda på att det antagligen är fläktmotståndet/transistorn, så ska byta det. verka vara ett ganska vanligt fel.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Axberg
17 juni 2010 · 1 Inlägg

Ny på forumet men villon jag lider av samma problem, hux flux funkar inget ac och återcirkulationen blinkar i tackt i 20 sek efter start. står i handboken att detta är felkod för ecc och att verkstad ska kontaktas men eftersom du skulle testa byta lite delar väntar jag gärna så du kan updatera denna tråd om det funkade eller ej. känns dyrt att lämna bort för ett fel man själv kan åtgärda.

ryckte lite i kablarna idag och fick igång den men vid nästa uppstart så hade jag samma fel igen, misstänker kabelglapp, ska bege mig till garaget nu, återkommer om jag hittar nått.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang