Dags att skriva av sig lite igen då. Har länge velat åk till Elmia och tävla men som det ser ut nu så blir det inte av p.g.a ett antal olika anledningar, tyvärr. Kommer istället bara åka dit och kolla på mässan som vanligt, men det är kul det också.
Fördelen är att jag får mer tid på mig att få klart bygget så allt spelar som det ska till premiären, som istället blir på Kungsängens Motorshow den 12e maj.
Håller fortfarande på och funderar på hur jag ska göra med nya baslådan, tänkte ju tidigare bygga nån låda som tar upp ungefär lika mycke utrymme som den nuvarande men utnyttjar det bättre, men tror jag har en annan lösning på gång. Har kommit på att det är rätt skoj med bas så jag funderar på ett par Kicker L7 15" och en portad låda som tar upp större delen av skuffen, platsbyggd då såklart. Sen nånting att driva dom med, troligtvis 3st PDX-M12 till.
Fick iaf på sommarhjulen igår, äntligen! Fick hjälp med att kränga av dom hala Fortuna däcken som satt på (håller bra men nada fäste) och på med Nankang NS-2, vilken skillnad! Är som att dom nya däcken skulle vara gjorda av butylgummi eller nåt, hur mycke grepp som helst. Nu blev det riktigt roligt att köra bil igen, nu skulle man bara haft lite mer effekt och bättre bromsar.
Var en liten träff här i Falun där
Björn hade med sitt Termlab så vi som ville fick mäta lite. Kom upp i 127dB med Amega 6,5orna, trodde det skulle bli runt 130dB men jag testade bara en låt. Mer intressant var det då med Passaten som jag byggt en del i, 142,4dB till Flux Pavilion - Hold me close och toppresultat 145dB med 46Hz ton! Roligt även att det bara ökade 0,1dB med förardörren öppen.
Avslutar med att skriva några rader om en väldans gullig/smidig liten säkringshållare. 50mm2 anslutningar och plats för en m-ANL säkring, ryms garanterat på dom flesta ställen då hållaren inte är mycket grövre än kabeln man sätter den på. Just den här ska sitta bak i Passaten på kabeln till främre batteriet.
Nu ska jag riva av klädseln på passagerarstolen och försöka laga stoppningen, tror det gått hål på den för högersidan är alldeles ihopsjunken och det blir vitt fnas på golvet när nån setat där. Vore bra att få det fixat innan Elmia. Tänkte även lacka grillen med plastidip och fixa lite saker i inredningen, om jag inte ger mig på att bygga baslåda då.