Skriver väl några rader igen då, även om det knappt hänt nåt alls sen sist, men helt stilla står det då inte.
Har dragit på lite strumpa på diskanternas kablar då tanken var att borra nya hål för dom mellan dörr och kaross så då skulle kablarna skyddas, men nu blir nog en annan lösning på kabeldragningen. Helst vill jag ha tag på stiften till dörrkontakten så jag kan dra därigenom, finns ett antal lediga uttag. Har iaf fått dit dom i backspegelkåporna nu och börjat testa vinklar men inte bestämt mig än, får se om det kanske blir i helgen.
När jag ändå var i dörrarna och höll på så passade jag på att riva ur den skumgummitbit som jag satt bakom middarna då dessa sugit i sig fukt och troligen inte gjorde någon jättenytta där. Istället monterades den gummimatta, Dynamat Xorb, som köptes tidigare i höstas. Svårt att säga om det gjorde någon större skillnad, skulle isåfall ha bytt bara en dörr till att börja med men det glömdes bort i all iver. Tror iaf att midbasen blev något distinktare och framförallt så slipper jag ha nåt som samlar vatten i dörrarna.
När det sen var gjort så passade jag på att slipa upp ena baffeln lite där det tog i (tydligen så är dom handgjorda för hålen är inte runda, alls) för att kunna testa en av MDS middarna. Målade såklart på det renslipade sen. Hur som, midden spelar helt klart bra för vad den kostar! Dock känns det som att det behövs en diskant som kan gå rätt djupt alternativt ett separat mellanregister då det lät lite sisådär och inte gick jättehögt i frekvens. Nu var jag dock dum nog att jämföra med en AW6.5a, rätt taskigt. Men som midbas funkar DC PRO6.5orna helt klart!
När jag lekt klart med MDS midden så skulle AW6.5orna tillbaks, passade då på att sätta en tätningslist på baksidan då detta saknas. Använde mig av en bit SilentCoat Isolator 7, en väldigt mjuk, formbar skumgummit med färdigklistrad baksida. Säljs i bitar om 50*60cm och är väl tänkta att monteras bakom paneler och liknande men funkade lika bra till det här, bara att klippa till en remsa och klistra på.
Sen har det tyvärr inte hänt så mycket mer med ljudet, eller jo jag har bytt anslutningspanel på baslådan från enkel till dubbel för att kunna köra dubbla steg snart. Passade då på att stoppa i Amegorna en sväng igen när baffeln ändå var ur, så nu ska jag latja med dom ett litet tag då karaktären på dom är väldigt lik DD framsystemet. Men ifall nån är sugen så är dom till salu!
Kommer även sälja min DD 2515 snart tror jag, blir antingen en 3515 eller så en 9512 istället, eller möjligen 4st 508...
Har förresten tagit tag i en egentligen rätt liten men störande detalj, nämligen den främre regskylten. Den följde inte alls formen på fronten utan stack ut på sidorna och såg allmänt skev ut. Så jag borrade 4 nya hål och drog i skruvar ute i hörnen istället för mitt på, men lyckades såklart knäcka kanten på skylthållaren samtidigt, får väl bli en ny så småningom.
Planerna för nästa bygge börjar ta sig allt mer, är väldigt sugen på en ny bil att sätta tänderna i nu, känns som jag är klar med den här men bilbyte får vänta ett tag till så ekonomin får stabilisera sig lite. Har iaf bestämt mig för att min IVA-D511R inte får följa med in i nästa bil, det blir faktist ingen normal huvudenhet alls utan en bildator med Windows 8. Kommer bara ha en stor (nåja, 8-10") touchskärm på instrumentbrädan samt en signalprocessorfjärr. Kommer köra optiskt från datorn (som hamnar bakom skärmen i brädan) bak till antingen en Mosconi 6to8 eller Alpine H800 eller Audison BitOne. Har en del roliga planer för datorn också, tror det kan bli riktigt sjyst.
Nu ska jag avsluta min vägg av text och sätta mig i bilen en sväng igen och försöka rikta diskanter. Gott nytt år på er allesammans förresten! Hoppas att det blir minst lika händelserikt som förra året.