VOLVO S70 T5 (Till salu 85 tusen. Bytes mot Audi S2 avant eller coupe ?!)

E85
10 juli 2008 · 58 Inlägg

Det Fanns inga modifieringar på mina kolvar iaf.

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
Racing_
10 juli 2008 · 228 Inlägg

E85 skrev:
Fråga vad dom gör med kolvarna. vore kul o veta,Men det är väl hemligt. Hade min inne efter ett kolvras o skulle få modifierade kolvar. 200 mil senare rasade ett vevlager fast dom var nybytta. När motorn plockades isär var det inte ett skit gjort med kolvarna, möjligen tvättades dom innan monterign kanske. men betala för det fick jag göra.

förmodligen slarvjobb därav vevlager ras...nya lager håller länge länge om motor är seriöst ihopsatt... har också hört ett o annat om tm , bara buu om jag ska vara ärlig tongue

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)
Joas_86
10 juli 2008 ·

phonic skrev:

Joas_86 skrev:

kwansa skrev:
Nja, dem har gjort några mindre bra jobb på sistonde, blivit dryga mot endel av sina kunder. verkar som några har/haft problem med deras program osv.

hoppas bara att det är en tillfällighet, jag kommer hålla mig till bilteknik här i stan ett tag framöver iaf.

Nej men de verkar vara sant lite faktis sad

Som idag va dom inte så glada för ja krångla till de med dom. ajja !!!

Det är nog ingen som gillar när man krånglar till det för dem. Vad gjorde du då om man får fråga?

Var fel kolvar jag hade, men vadå dom satt ju i original motor så hur fan kan de vara fel då ? Finns inte ens en skans att jag har blanda ihop med R kolvar 2.0l med T5 2.0 kolvar.

men när ja tog en r kolv o t5 kolv så va både måtten likadana. ajja.

Joas_86
10 juli 2008 ·

E85 skrev:
Fråga vad dom gör med kolvarna. vore kul o veta,Men det är väl hemligt. Hade min inne efter ett kolvras o skulle få modifierade kolvar. 200 mil senare rasade ett vevlager fast dom var nybytta. När motorn plockades isär var det inte ett skit gjort med kolvarna, möjligen tvättades dom innan monterign kanske. men betala för det fick jag göra.

hur körde du in din motor då ? kan vara där med kanske.

Ja säg de ? jag vet fan inte va dom gör med kolvarna faktis. men blocket är fräst i vevhusventilation.

men 200 mil borde dom inte rasa alltså.

Joas_86
10 juli 2008 ·

Hammarslag skrev:
hmm min låda kosta 8000kr hos TM racing, och det var montering av quaife diff nya lager 95ans uppgraderingssats + knäckhylsa så de är nog inte så dyra smile vet att saablager är snordyra som det är.

Så blir det nåt ös i maskineriet ?

Blir iaf 330 hk nu i sommar kanske.

men brosan kanske ska sälja sin audi s4 TQ så jag är bra sugen på den faktis.

Så kanske blir en annons så blir de s4 eller så en s2.

phonic
10 juli 2008 · 915 Inlägg

Joas_86 skrev:

Hammarslag skrev:
hmm min låda kosta 8000kr hos TM racing, och det var montering av quaife diff nya lager 95ans uppgraderingssats + knäckhylsa så de är nog inte så dyra smile vet att saablager är snordyra som det är.

Så blir det nåt ös i maskineriet ?

Blir iaf 330 hk nu i sommar kanske.

men brosan kanske ska sälja sin audi s4 TQ så jag är bra sugen på den faktis.

Så kanske blir en annons så blir de s4 eller så en s2.

Bra bilval, S2 är ju riktigt potent bil. Har själv gått i funderingar på en sådan som nästabil smile

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Joas_86
10 juli 2008 ·

phonic skrev:

Joas_86 skrev:

Hammarslag skrev:
hmm min låda kosta 8000kr hos TM racing, och det var montering av quaife diff nya lager 95ans uppgraderingssats + knäckhylsa så de är nog inte så dyra smile vet att saablager är snordyra som det är.

Så blir det nåt ös i maskineriet ?

Blir iaf 330 hk nu i sommar kanske.

men brosan kanske ska sälja sin audi s4 TQ så jag är bra sugen på den faktis.

Så kanske blir en annons så blir de s4 eller så en s2.

Bra bilval, S2 är ju riktigt potent bil. Har själv gått i funderingar på en sådan som nästabil smile

Brosan är på mig att byta upp mig lite.

Fick en åktur för någon dag sedan. Säger bara BRUTALT, fan vilket ös de är med quattro.

men vill också ha kvar s70, men för rätt peng så är allt till salu. någon vill väl ha min s70 ? HEHE.


om du ska köpa s2 köp inte med 6 växlad den är inte bra, isf ska den va ifrån en rs2.

E85
10 juli 2008 · 58 Inlägg

Den kördes in som den skulle.  Enligt tm hade jag kört så oljan blivit överhettad. Men det är helt jävla osanolikt.

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
Joas_86
10 juli 2008 ·

E85 skrev:
Den kördes in som den skulle.  Enligt tm hade jag kört så oljan blivit överhettad. Men det är helt jävla osanolikt.

hur fan kan de bli så.

kanske inte vill erkänna att han gjort dåligt jobb. Hade du oljetemp mätare ?

kwansa Hmm, vet inte?
10 juli 2008 · 1 775 Inlägg

jag kan meddela att TMs olja funkar bra i bilen, hoppas inte dem gjort något ingrepp på den bara.. tongue

Senast redigerat av kwansa (8 augusti 2008)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
E85
10 juli 2008 · 58 Inlägg

Hade ingen olje temp mätare så jag vet inte hur varm oljan var.

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
Joas_86
10 juli 2008 ·

kwansa skrev:
jag kan meddela att TMs olja funkar bra i bilen, hoppas inte dem gjort något ingrepp på den bara...Då funkar nog inte bilen många dagar tongue

om dom nu häller i olja så ska ja bara starta upp med den sen blir de en riktig olje. Castrol big_smile de är de bästa.cool

Joas_86
10 juli 2008 ·

E85 skrev:
Hade ingen olje temp mätare så jag vet inte hur varm oljan var.

kanske va de felet, oljetryck mätare då ?

Joas_86
10 juli 2008 ·

kommer lite bilder på 5" utblåset montering på batteriet.

men imorn hämtar jag äntligen motor hos TMR. Ska bli väldigt skönt, så jag vet va de bir att göra denna helg big_smile

Hade göt, så hörs vi !!



https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/397605_43a6bf.jpg
Batteri i skuffen. Inte så fint gjort nu kanske, men ska fixa med de senare när tiden finns.





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/397607_pmfzib.jpg
Fast man ser inte batteriet nu kanske tongue men ändå, ska vara snyggt gjort. Blir 2 st 8" basar på vänstra sidan o steget på högra, blir lite snyggt senare !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/397609_5qegot.jpg
Mobil kameran. så där kommer 5" utblåset sitta senare !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/397611_a7u3ml.jpg
Mobil kameran. Så grymt de blir med 5" utblås.

Gizmojohan
11 juli 2008 · 3 295 Inlägg

om man nu lämnar in bilen för motorrenovering så ska det inte krävas att man har extra mätare i hela bilen när mna får tillbaka den, man ska kunna lita på folket som utfört arbetet... inte fan skulle jag vilja sätta in en oljetemp och tryck mätare i min bil bara för att motorn är nyrenoverad, vansinne...

hoppas du får det bra i helgen med nya motorn då, glöm inte att kolla eftert pysventilen och sånt annat tjafs som dom har en förmåga och montera på alla volvo.. wink

Senast redigerat av Slave_joe (11 juli 2008)

phonic
11 juli 2008 · 915 Inlägg

Slave_joe skrev:
om man nu lämnar in bilen för motorrenovering så ska det inte krävas att man har extra mätare i hela bilen när mna får tillbaka den, man ska kunna lita på folket som utfört arbetet... inte fan skulle jag vilja sätta in en oljetemp och tryck mätare i min bil bara för att motorn är nyrenoverad, vansinne...

hoppas du får det bra i helgen med nya motorn då, glöm inte att kolla eftert pysventilen och sånt annat tjafs som dom har en förmåga och montera på alla volvo.. wink

Ehrm, ganska självklart att man använder sig av en oljetemp när man trimmar en motor. Annars så är man illa ute, oljetempen är ju något av det viktigaste i motorn!

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
E85
12 juli 2008 · 58 Inlägg

Haha. under dom omständigheterna som rådde så är jag 100% säker på att oljan inte var varm och att oljetryck fanns. Hoppas din motor funkar bättre. jag har en helt ny nu iaf. smile

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
Joas_86
14 juli 2008 ·

phonic skrev:

Slave_joe skrev:
om man nu lämnar in bilen för motorrenovering så ska det inte krävas att man har extra mätare i hela bilen när mna får tillbaka den, man ska kunna lita på folket som utfört arbetet... inte fan skulle jag vilja sätta in en oljetemp och tryck mätare i min bil bara för att motorn är nyrenoverad, vansinne...

hoppas du får det bra i helgen med nya motorn då, glöm inte att kolla eftert pysventilen och sånt annat tjafs som dom har en förmåga och montera på alla volvo.. wink

Ehrm, ganska självklart att man använder sig av en oljetemp när man trimmar en motor. Annars så är man illa ute, oljetempen är ju något av det viktigaste i motorn!

Både oljetemp/tryck är väldigt viktigt. Så Phonic du har så rätt.

Så fort olje inte får de rätta trycket så kommer inte vevlager finnas så länge ;D

Joas_86
14 juli 2008 ·

E85 skrev:
Haha. under dom omständigheterna som rådde så är jag 100% säker på att oljan inte var varm och att oljetryck fanns. Hoppas din motor funkar bättre. jag har en helt ny nu iaf. smile

Den kommer gå så fint, väntar bara på en adapt till oljetryck mätaren nu.
Ska komma nu tills på onssdag lät de som. Lika bra att vara noga denna gång !!

Joas_86
14 juli 2008 ·

Tjena på er alla.

Denna dag har bara flytigt på alltså, först fick jag i motor igår gick hur lätt som helst, tog mig lite hjälp gud de gick mkt lättare mot när man gör de själv. Jag vill verkligen tacka dig MYGGAN (Daniel vilken polare)

Så idag nästa dag, kopplat in all el gick så fint, vet ju exakt vilken kabel ska sitta på vem typ, så de börja jag med idag.
Sen gjorde jag riktigt bra fästen till vatten/ic så nu sitter den perfekt. Montera efter de. sen kom tryckrör på, Dp, och en massa annat skoj.

NU väntas de bara på en adapt till oljetrycks mätaren.

Imorgon ska jag hämta tätnings ring till oljekylet, riktiga slangklämmor till tryckrör (Do88)
Så vi verkligen hoppas att adaten kommer på onsdag, isf kan starten komma på torsdag/fredag !!

Simma lugnt grabbar!! ;P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang