3668
Sök

vässa en Volvo 740 GL -88

76 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Hej.
Precis som rubriken lyder så är jag sugen på att pilla lite med bilen. Undrar därför lite (då jag inte är något proffs). Har hört att det vanliga att göra i en GL är att byta kamaxel, plana/byta ut toppen mot en 420 topp (tror jag dom kallas:|).

(Kan notera att det jag redan gjort på den är 2.5 avgassystem från kat och öppet filter)

Hur mycket effekt ger detta ungefär och vart kan man lättast få tag i grejerna?
och vilken kam ska man skaffa?

tack på förhand/ Jimmy
Senast redigerat av ahlen_j (29 augusti 2008)

Random Hero
4 047 Inlägg
29 augusti 2008
filter ger inte ens en tredjedels HK, kan ingen fatta de. vx3 kam o plana, möjligtvis byta utväxlingen på bakaxeln, tråkiga bilar, sugmotorer e dyrt o trimma

Dog food lid. Backwards

76 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
jag vet att filter inte ger effekt men jag skrev det jag gjort på den bara. jo men jag är inte ute efter en 200hk bil utan bara lära mig meka lite. vet du vart man kan få tag på den kamaxeln?

1 253 Inlägg
29 augusti 2008
http://www.kgtrimning.com/
Tradera
Blocket
Rejmes
Volvo700/900klubben

Lev livet nu innan det är för sent

1 772 Inlägg
29 augusti 2008
DusanMandick skrev:
filter ger inte ens en tredjedels HK, kan ingen fatta de. vx3 kam o plana, möjligtvis byta utväxlingen på bakaxeln, tråkiga bilar, sugmotorer e dyrt o trimma

Man kan ha mycket skojj med en sur gammal GL wink

För övrigt, söök.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 augusti 2008
K-kam, porta plana toppen gärna en 531 topp, sport katalysator eller ingen alls, beror på vilket samvete man har menmen, fetare avgas, extraktor grenrör, öppet avskärmat filter(ger inte så mycket men du kommer märka skillnad om du avskärmar det så de bara suger kalluft)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

76 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
okej tack för alla bra svar! jätte schysst big_smile

300 Inlägg
30 augusti 2008
våldta den med turbo wink kolla mina gl's som jag våldtagit med snurra finns lite filmer me..

Sök