lossa kontakten på gasspjället (behöver svar snarast)

Nastydevil
17 augusti 2008 · 136 Inlägg

har en s60 01 och har lossat röret till gas spjället samt lossat de fyra bult den sitter med, men  sen är det en kontakt som sitter på som jag inte vet hur jag ska ta bort, det satt 2 st torks skruv på kontakten som jag tog bort men den sitter som fn och jag vågar inte bända om den går sönder,....hur ska jag göra?!?

Senast redigerat av Nastydevil (17 augusti 2008)

$$$
haaka
17 augusti 2008 · 10 Inlägg

Nastydevil skrev:
har en s60 01 och har lossat röret till gas spjället samt lossat de fyra bult den sitter med, men  sen är det en kontakt som sitter på som jag inte vet hur jag ska ta bort, det satt 2 st torks skruv på kontakten som jag tog bort men den sitter som fn och jag vågar inte bända om den går sönder,....hur ska jag göra?!?

Forstår jeg riktig om du skal skifte gasspjeldet? Har du det nye spjelde klart, og kan se hvordan kontakten ser ut?hmm

I omvent fall er det nok ikke noen kontakt på selve gasspjeldet (om jeg husker rett).. Første avtagbare stikk/kontakt står vanligvis 30-40cm langs kabelen fra spjeldmodulen..

Husker ikke helt hvordan det ser ut, og hvor ledningen går.. Men det er nok ikke på selve spjeldet du skal koble fra. På enkelte av disse 5-orna er det i værste fall litt mer demontering for å få ut/inn ledningen med tilhørig kontakt, på enkelte motorer bør startmotor løstnes lite for å få plass..wink

Men er jo lettest å sammenligne med ny komponent.. Om du har den da(?)..

Senast redigerat av haaka (17 augusti 2008)

Ng900t
Nastydevil
17 augusti 2008 · 136 Inlägg

Nej jag har inget nytt gasspjäll utan ska göra rent det som redan sitter där. Om jag förstår dig rätt så kan man inte ta loss sladden där utan man kopplar loss den i andra änden?

$$$
haaka
17 augusti 2008 · 10 Inlägg

Nastydevil skrev:
Om jag förstår dig rätt så kan man inte ta loss sladden där utan man kopplar loss den i andra änden?

Mmmja, Mener det skulle va så.. Men sjut inte om jag tar fel roll

Senast redigerat av haaka (17 augusti 2008)

Ng900t
Nastydevil
17 augusti 2008 · 136 Inlägg

tack för hjälpen, vi gorde rent den utan att ta loss kabeln istället.

$$$
Nastydevil
17 augusti 2008 · 136 Inlägg

Efter rengörningen av gasspjället laddar bilen 0.8 och innan laddade den 1.2 har precis chippat bilen, kan det ta ett tag för ppc boxen att anpassa sig ?

$$$
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang