3279
Sök

Slirar på koppling eller lameller? 940 turbo.

118 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
#1
på min 940 turbo så slirar han på 3an, 4an och 5ans växel.

så fort laddet kommer igång så sticker han iväg i varv och sen kommer tillbaka.

säg att jag ligger på 3an och gasar på 3000varv då går han upp mot 4-5000varv ett tag o sen tillbaka till 3000-3500 och får "grepp igen".

Jag har varit och köpt en ny lamell 4-pucks sinter lamell.

Men hur kan jag vara säker på att det den eller hela kopplingssatsen?

Varför spinna på 2 hjul när man kan spinna på 4 :)
Gaspedalen uppfanns väll inte för att tittas på??

10 287 Inlägg
7 oktober 2008
#2
Det  "normala" är att byta upp sig till hårdare tryckplatta men fortfarande använda organisk lamell eftersom det är mera körbart än många sinter.
Tänk också på att man med en sinter måste mäta tjockleken noga och shimsa efter sinterlamellens tjocklek.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

118 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
#3
Sharky skrev:
Det  "normala" är att byta upp sig till hårdare tryckplatta men fortfarande använda organisk lamell eftersom det är mera körbart än många sinter.
Tänk också på att man med en sinter måste mäta tjockleken noga och shimsa efter sinterlamellens tjocklek.

/Göran

Har hört att man måste mäta innan man lägger in en sinter lamell. låter lite jobbigt sad

Varför spinna på 2 hjul när man kan spinna på 4 :)
Gaspedalen uppfanns väll inte för att tittas på??

10 287 Inlägg
7 oktober 2008
#4
Ja det var det jag skrev. Man måste alltså i många fall shimsa upp tryckplattan därför att sintern är tjockare. Men när man köper en sinter från någon seriös försäljare brukar man få med en sats med shimsbrickor.

/Göran

Mike__ skrev:
Har hört att man måste mäta innan man lägger in en sinter lamell. låter lite jobbigt sad

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök