3898
Sök

Trimchip För Volvo V70 D5?

167 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Vilket är det bästa Trimchipet till en Volvo V70(2) D5 185hk?
Tipsa om billiga, bra och bra effektökning cool

Ingen minns en fegis

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 oktober 2008
krossa skrev:
Vilket är det bästa Trimchipet till en Volvo V70(2) D5 185hk?
Tipsa om billiga, bra och bra effektökning cool

v70 -2 ?

menar du då v70N eller fas 2 ?

Att ta ett billigt trimchip till en så pass dyr bil är enligt mig ren idioti...

de är säkert nästan identiska programvaror men dom större firmorna har testa ett par timmar längre i bänken säkert...bsr har jävla fina program te dieslarna.....med 220hk boxen på en d5 får du en bil som inte tvekar oavsett 5-6ans växel eller  hastighet ...dom tuffar på äckligt bra då

167 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
v70N menar jag då smile

Ingen minns en fegis

plattsättare!
804 Inlägg
20 oktober 2008
kanske en kcr box till den?

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 oktober 2008
kcr box e skit...chippa är de enda rätta på en så pass ny bil...kcr boxar å annan "tjuvkoppla/lura orginalsystem" är inte seriöst...du vill väl att motorlampa osv ska tändas om de blir något fel ?
kcr boxar osv ställer bara te med strul när de gäller sånt

Med lem
1 127 Inlägg
20 oktober 2008
Farsan har en V70 2,4D -06.

Ifjol körde han med KCR box. Skulle väl ge ca 190hk och 400nm. Den gick riktigt bra redan då, men lite ryckigt tycker jag den gick.

Nu för 1 månad sen sålde han KCRen och köpte BSRs PPC, 225hk och 450nm enligt BSR. Och det var grym skillnad mot KCR boxen t o m. big_smile Nu går den mjukt som original men med mycket mer effekt och drar mycket längre på registret. Omkörningsprestandan är sjuk. big_smile

Så skippa KCR! Vi hade lite problem med det också, Några gånger om året fick vi felkod "allvarligt motorfel". Nu sist så gick bilen i "limp home". KCR boxen hade fått bilen att tro att en givare var trasig. Åkte in till Volvo och felsökte, allt var som det skulle alla gångerna det hände. Ur med KCR boxen och det problemet har inte hänt något mer.
Senast redigerat av H3dlund (20 oktober 2008)

167 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Ohh om vi hade tänkt trimma så var det isåfall en KCR box men nu när man hör vad ni säger om det kanske man ska ta sig en funderare cool

Ingen minns en fegis

Med lem
1 127 Inlägg
21 oktober 2008
krossa skrev:
Ohh om vi hade tänkt trimma så var det isåfall en KCR box men nu när man hör vad ni säger om det kanske man ska ta sig en funderare cool

Men sen så tror jag inte riktigt vi hade rätt box till våran heller.

Farsan köpte den begangnad av en arbetskompis, han hade haft den i en V70 D5 -03 Automat, vi hade en 2,4D -06 Manuell. och -06 fick V70 helt nytt elsystem. Men annars fungerade ju bra.

Men överlag är ju BSRs PPC mycket bättre än KCR. KCR höjer bara dieseltrycket vad jag hört från folk, om det är sant vet jag ju inte, BSRs program är ju en helt ny programvara, som updateras med tiden. Bara koppla in boxen till datorn och ladda ner. smile

Trätekniker
387 Inlägg
21 oktober 2008
Annars kan man lämna in det till V-tech och få den om mappad i orginal systemet inga boxar eller skit!
Då får du papper på hur mycket effekt du hade innan och hur mycket det blev.
(dom uppgifter på effekt trimbox företagen lämnar stämmer INTE!)

Kontakta dom som har rullandelansväg
www.Vtech.se
Senast redigerat av oleg (21 oktober 2008)

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

Håltagare
239 Inlägg
21 oktober 2008
BSR:s  PPC skulle jag sattsa på smile

Sök