Nissan GTR 2009 - Siffror

Masterworks
9 augusti 2008 ·

DenSnabbePolsken skrev:
Haha.. ja tycker vi ska utesluta ZR-1 helt ur battlen med GTR om Nürburgring... För de sägs att den hade rena rama racing däck.. Vilket inte räcknas.. + att den har 144 hk mer än GTR och de sparade dom på 5 sek.. Kom igen asså?? Hade GTR haft 624 hk och samma vikt som ZR-1 så hade den gjort Nürburgring på 7:00 - 7:10!!!!! Thats it, end of story, God bay!!!

Dom körde på Michelin Pilot Sport!

Ckosworth Mr
17 augusti 2008 · 607 Inlägg

MickeMys skrev:

Kungen-EssE skrev:
Här har ni det bevis på både video och artikel..

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ … uctieautos

så det är inga gissningar som dom flesta här inne får för sig.

det e sjukt vad dom m3orna går!

Hur mycket vi kan...!?!?!

Den bilen du visar via ditt "bevis" är Loaded........! Svenskägd för övrigt. Körd av Richard Göransson på Ringen

Var det en standard M3 CSL?  NEJ skulle inte vilja tro det.
Kollla gärna in "innanför skalet" så ser du väldigt mycket adapterade prestandaprylar för just "bankörning"

En standard M3 CSL kan inte hänga av en GT-R

Mvh.MickeMys

Är den inte Tyskreggad har för mig att jag sett den med tyska plåtar? hmm Men minnet är ju bara bra men tyvärr inte särskilt långt wink

Senast redigerat av Ckosworth (17 augusti 2008)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
doch Avstängd
5 oktober 2008 · 268 Inlägg

200sx_bengan skrev:
tror inte att den drog en Bugatti Veyron. GTR har 480hk och Bugattin 1001hk. så inte en sjans att nissan drog den. Bugattin 0-100 2,5 sec.

Joo du.. Den drog Veyron på bana.. Den drog bana rejält.. Nurburgring är ingen raksträcka precis..

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
5 oktober 2008 · 268 Inlägg

Xtravagant skrev:
ja och?
Den slår ju inte bilar som porsche carrera GT eller 997 GT2.
Inte BMW M3 CSL eller McLaren F1 för den delen heller.
Och för er som undrar så gör vår svenska stolthet koenigsegg CCR den på 7.34
Så att det skulle vara så överdriver extremt vet ja inte..

Ja.. de va länge sen du kastade in denna meningslösa kommentaren.. Men Nissan GTR har gjort 7:29 officiella siffror.. Snabbare än samtliga du nämnde...

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
5 oktober 2008 · 268 Inlägg

AeroMalm skrev:

villon skrev:
Kommer den att sälas i Sverige? för säg inte att det bara blir högerstyrt import som förra Skyline.

kommer bara att säljas i japan... osäkert om det blir försäljning i europa, men troligen inte... står så i nya bilsport...

Var köper du dinna bilsport?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Seth
5 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

Ellertz skrev:

Zapust skrev:

Aerodynamik skrev:

Tror inte R8 med V12 klår GT-R på bana roll

Haha.. Audi R8 V12 TDI är MYCKE!! MYCKE!! slöare än GTR.. dom mätte en tid på ca. 8 min med TDI..
Så där LÅÅÅNGT ifrån GTR.. sen beror de säkert på vikten av R8.an (Råttan)..
Den väger en hel del.. Tänka sig att Rs6 med alu-body väger uppemot 2.1 ton..
GTR väger 1,7 och de är mycket så klart.. men den har (enligt källor) världens mäst avancerade 4WD system som kan bl.a. hindra sladdar o.s.v. och de är de GTR vinner med mäst...
sen har vi dubbelkopplings lådan som växlar snabbare än 360 modena och lika snabbt som F430..
För dom som inte vet så de största med dubbel kopplings låda är att om vi säger du lägger i 3.an så ligger 4.an i förberedelse för att ingripa direkt efter växlingen... Mine's utväcklar en program-vara som ändrar växlingen från 0,2 till ynkliga 0,1.. dom snackar att dom kanske till och med kanske når mindre än de.. d.vs. 0,09.. Men de är bara ord.. så vi får se.. wink extremt att kunna bygga en sånhär bil för under 400 000..
De som kostar är så klart skatter och momser..

jaa sa aldrig att den skulle knäcka den..  ja skulle ta R8an 100 ggr före en nissan ändå, även fast den har bättre varvtid, ja kör inte så mkt på bana ja tongue  ja tycker bara 500hk och 1000nm är lite spännande siffror.. smile  och angående priset på GTR en så äre billigare att själv importera den från japan..

Kanske det är men vad jag har hört så får inte ens Nissanverkstäderna röra importerade så då kan det bli lite problem. Det var nog ett sätt att hindra import bl.a

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
patrik-23
19 november 2008 · 50 Inlägg

Alecci skrev:
Bilen har gått ännu snabbare på än 7:38 på ringen (har sett siffror men vete fan var), men av någon anledning har de satt 7:38 till den officiella siffran. Någonting på 7:2X var det i alla fall.

Jäkligt grym bil i alla avseenden, men vete fasen om jag anser den vara en värdig efterföljare till Skyline GTR.

nej själv tycker jag inte att nya GTR kan mäta sig med r34 GT-R som för mig alltid kommer å vara no 1

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang