Köpråd: Renault 5 TS -88 vs. Opel Costra Swing -91

akessonj
25 juni 2009 · 10 Inlägg

Skall köpa mig en liten förstagångsbil. Efter att ha kollat runt lite står jag nu mellan de här. Någon som har några erfarenheter eller rekommendationer kring dessa modeller?

Opel Corsa SWING 1.4i
Mätarställning: 20000 mil
Färg: RÖD
Karosseri: Halvkombi
Info: CD-stereo, Stolvärme fram, Svensksåld, M+S Däck, Besiktigad, Rökfri, Går Fint, Snål benz.


Renault 5 TS -88
Jättefin liten bil.Välbevarad i orginalskick.
Endast 10.900 mil.
Nyskattad och nybesiktad.
MS däck, Cd, orginalklädsel,
Nyservad. Skatten är 700:- och ½ förssäkring (med skadefria år) 1100:-/år.

Senast redigerat av akessonj (25 juni 2009)

Rquired Allmänt envis
25 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Du skriver inte ut priserna, men jag tycker Renaulten verkar vara ett bättre köp pga att den har gått så lite och att den är nybes och skattad.

Äldre franska bilar har inget bra rykte, äldre Opel har ett bättre rykte men kanske inte som en höjdarbil. Men jag tror Renaulten uppväger det med den lägre mätarställningen. Men som alltid med begagnade bilar så är skicket viktigare än mätarställningen smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
PorschePake
25 juni 2009 · 45 Inlägg

Renault 5 kördes som enhetsbil i en juniorserie för några år sedan, går att få snyggt racestuk på den och kanske finns det även lite roliga prylar (stötdämpare, fjädrar etc.) som passar. www.sskracing.com/Reglemente/.../Renault%20Junior.htm

PorschePake
25 juni 2009 · 45 Inlägg

Renault 5 kördes som enhetsbil i en juniorserie för några år sedan, går att få snyggt racestuk på den och kanske finns det även lite roliga prylar (stötdämpare, fjädrar etc.) som passar. www.sskracing.com/Reglemente/.../Renault%20Junior.htm

akessonj
26 juni 2009 · 10 Inlägg

Det blev corsan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang