Xenonkit från vvme.

Pro_fxr jobbar påre
9 september 2009 · 751 Inlägg

testa koppla in den på andra sidan (där de funkar) sen tar du en annan lampa.då ser du ganska direkt... inte helt omöjligt att den har pajat faktiskt....

Audi A5 (2008)
bobi85
10 september 2009 · 177 Inlägg

Om man köper ett nytt kit. Ska man satsa på bara single då eller, för helljuset blir ju värdelöst när man har de andra kittet.

Om man tänder till helljus då, blir de bara ingenting då, lyser lika som med halvljus?

patrikke
10 september 2009 · 1 749 Inlägg

bobi85 skrev:
Om man köper ett nytt kit. Ska man satsa på bara single då eller, för helljuset blir ju värdelöst när man har de andra kittet.

Om man tänder till helljus då, blir de bara ingenting då, lyser lika som med halvljus?

Ehh?
Det beror på vad du har i bilen nu.
Köp med samma sockel på lampan.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Volvo_Mannen Volvoskadad
10 september 2009 · 6 017 Inlägg

patrikke skrev:

bobi85 skrev:
Om man köper ett nytt kit. Ska man satsa på bara single då eller, för helljuset blir ju värdelöst när man har de andra kittet.

Om man tänder till helljus då, blir de bara ingenting då, lyser lika som med halvljus?

Ehh?
Det beror på vad du har i bilen nu.
Köp med samma sockel på lampan.

Han menar nog att välja h4 bi-xenon eller h4 singel-xenon

Jonas
Pro_fxr jobbar påre
10 september 2009 · 751 Inlägg

bobi85 skrev:
Om man köper ett nytt kit. Ska man satsa på bara single då eller, för helljuset blir ju värdelöst när man har de andra kittet.

Om man tänder till helljus då, blir de bara ingenting då, lyser lika som med halvljus?

alltså.. har du H4 sockel orginal med både helljus och halvljus i samma del så att säga så ska du ha bixenon... men har du separata ..alltså halvljus i en del av lyktan, och helljus en annan del (sepparata).. då kan du ju inte köra med bixenon.för då är de inte alls konstigt att du får fel ljusbild på helljus då du lyser med helljus i halvljusreflektor=FEEEEL

många tror att helljuslampan är MKT starkare än halvljus..detta är VÄÄÄLDigt fel..de är exakt samma styrka på de olika (förutsatt att de är samma Watt antal då).. det som är skillnaden som gör att helljuset verkar starkare är att de lyser MKT högre upp och lyser då längre..

Audi A5 (2008)
bobi85
10 september 2009 · 177 Inlägg

Ursäkta om jag var otydlig:)

Jag har alltså bi- xenon nu, H4. Men på de lyser ju hellyset värdelöst.

Så då tänkte jag om man köper h4 single och sätter på extraljus istället. Då har jag ju kvar bra lyse intill bilen plus bra framåt med extralysena.

De borde väl funka?

Rock-Star
10 september 2009 · 2 982 Inlägg

vad har extraljusen för lampsockel?

bobi85
10 september 2009 · 177 Inlägg

ja men dem ska jag ej ha xenon i så de är skit samma. De ska bara användas som helljus eftersom man har bara single h4.

Risetrader Tjänsteman
10 september 2009 · 10 Inlägg

Kolla in xenon kit på min sida risetrade.se

"Stil för många mil"
Risetrade.se
Facebook: http://www.facebook.com/pages/RisEtrade … 7983171147
BMW 735 il "The Rising" (1992)
Pro_fxr jobbar påre
10 september 2009 · 751 Inlägg

men alltså... vad har du för ORG lampor? är de H4or med både hel å halv i samma lampa?

du snackar att du ska lägga xenon i helljuset?:S
för att få hellyse förutser ju att du sätter xenon i hellyset...har du separata reflektorer för hel å halv så kan du inte använda Bi Xenon H4..för då får du fortfarande inte upp ljuset från lampan då reflektorn reflekterar de som halvljus..

alltså måste du lägga H4 singel och sen en Xenonlampa i andra reflektorn

Audi A5 (2008)
patrikke
11 september 2009 · 1 749 Inlägg

Mitt råd är att du köper h4 bixenon, och vill du ha bara halvljus så går det ju att koppla på det sättet, Du har ju omkastare som skjuter ut lampknoppen, koppla inte in den.

Sedan om du ska sätta på extraljus till helljuset, så ska det naturligtvis vara xenon i dem med:p
Annars ser du bara halvljuset i alla fall.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Germax
11 september 2009 · 12 086 Inlägg

bobi85 skrev:
Ursäkta om jag var otydlig:)

Jag har alltså bi- xenon nu, H4. Men på de lyser ju hellyset värdelöst.

Så då tänkte jag om man köper h4 single och sätter på extraljus istället. Då har jag ju kvar bra lyse intill bilen plus bra framåt med extralysena.

De borde väl funka?

På en Sierra jag hade hade jag singelh4 och körde alltid halvljus på dessa, kopplade om vid spaken.
Sen hade jag 5st Bosch BN som helljus. Innan jag montera dit extraljusen hade jag ju bara originalfjärr som helljus och de va fan pinsamt, syntes knappt i skenet av xenonljusen! smile

bobi85
11 september 2009 · 177 Inlägg

Okej jag tänkte ha 4 lightforce som extraljus, halogen alltså och köra på halvljus med xenon om de gick?
Har ju H4 original i bilen. Har ju haft bi xenon men helljus på de sög ju. Så tänkte nu om de gick å köra h4 single så man har lyse nära bilen? Eller blir de nå knas då när man slår om till knappen helljus? SLutar single xenonet lysa eller lyser de som när man kör på halv?

bobi85
12 september 2009 · 177 Inlägg

Nån som vet om man förstör ballasten genom att ha lite för hög laddning på batteriet?

sir_daniel www.kudoz.se
13 september 2009 · 3 802 Inlägg

brukar ha ett spann på ett antal volt över och under 12v (som de flesta elektriska produkter)

Pro_fxr jobbar påre
14 september 2009 · 751 Inlägg

att den kan slå av halvljuset under helljuskörning är från bil till bil.testa slå av å på helljuset så ser du hur halvljuset beter sig...

vad de gäller att du säger att helljuset suger med xenon i låter skumt...både för att xenon lyser MKT starkare och klarare än en halogenlampa så borde de tekniskt sett ge bättre ljus på helljuset..
känns som att något är felmonterat eller liknande...

du kan ju låta bixenonet sitta i.gör ju inget om helljuset lyser dåligt om du har extraljus:) då blir du garranterat inte utan lyser i lyktorna.

Audi A5 (2008)
BreakDown89
15 september 2009 · 21 Inlägg

linuslinje skrev:

Adde666 skrev:
Inga problem.
fick dock tull på 2 satser. 200spänn. lite drygt.

De som inte har åkt på tull, har de också beställt 2 satser eller enbart en?

Har hört av kompisar som beställer där ifrån att om man ska ha flera kit,
så ska man beställa med typ 1 dags mellanrum för att slippa tull

patrikke
15 september 2009 · 1 749 Inlägg

BreakDown89 skrev:

linuslinje skrev:

Adde666 skrev:
Inga problem.
fick dock tull på 2 satser. 200spänn. lite drygt.

De som inte har åkt på tull, har de också beställt 2 satser eller enbart en?

Har hört av kompisar som beställer där ifrån att om man ska ha flera kit,
så ska man beställa med typ 1 dags mellanrum för att slippa tull

Man kan åka på tull och moms med bara en sats med 2 lampor också, det vet jag:)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Janneutanb
15 september 2009 · 7 272 Inlägg

Beställde 3 satser samtidigt, fick betala 203kr när dom kom fram.
Om det var tull eller någon hanteringsavgift vet jag inte.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang