3331
Sök

Någon som blivit av med en metallicgrön 850 i Göteborgsområdet?

347 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Jag hittade en 850 idag på en parkering i Partille. Den saknade registreringsskyltar och vissa delar var avplockade. Kan det vara någons stulna 850? Återfås mot beskrivning wink

Är det någon som har dumpat den så kan jag vara intresserad av att köpa den.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 maj 2010
"Återfås mot beskrivning" ?? Du har inte tänkt på att ringa 11414 och låta polisen avgöra det?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

347 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
"Återfås mot beskrivning" ?? Du har inte tänkt på att ringa 11414 och låta polisen avgöra det?

Mvh Tommy

Det satt en böteslapp i framrutan vilket borde innebära att polisen kontaktats?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 maj 2010
o_lindh skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Det satt en böteslapp i framrutan vilket borde innebära att polisen kontaktats?

Nej de måste det väl inte? Bara att lapplisan varit framme. Ring och tipsa polisen, har du tur kanske du får en belöning om det är någon som saknar sin bil.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

850 Inlägg
27 maj 2010
hur ser den ut då?

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

4 005 Inlägg
27 maj 2010
ta en bild på bilen och ett screenshot så kanske det blir lättare.

347 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
Den står en bit bort så jag tänker inte åka dit och ta bilder. Den är alltså grönmetallic, inte olivgrön eller skogsgrön. Jag vet inte exakt vad den färgen heter.

Jag tror säkert att om någon skulle ha blivit bestulen på den att dom skulle känna igen den med hjälp av denna beskrivningen. Själva poängen är just att jag inte vill ge ut positionen på bilen till någon annan än ägaren för att det inte skall försvinna ännu mer grejor på den.

772 Inlägg
28 maj 2010
o_lindh skrev:
Den står en bit bort så jag tänker inte åka dit och ta bilder. Den är alltså grönmetallic, inte olivgrön eller skogsgrön. Jag vet inte exakt vad den färgen heter.

Jag tror säkert att om någon skulle ha blivit bestulen på den att dom skulle känna igen den med hjälp av denna beskrivningen. Själva poängen är just att jag inte vill ge ut positionen på bilen till någon annan än ägaren för att det inte skall försvinna ännu mer grejor på den.

För att du vill ha grejerna själv? smile
Jag tror inte det skulle bli en rusning helt plötsligt efter delar till en 850 om du hade en bild att visa på den.

Tipsa polisen skulle nog ändå vara det bästa, eftersom den inte har några regskyltar så blir det värre att indetifiera den.

7 100 Inlägg
28 maj 2010
men skärp dej!ring polisen förfan!!!
tänkt om nån skulle hålla på så här om din bil hadde blivit stulen!

näe,var en god människa och hör av dej till polisen!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

347 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
Polisen är redan kontaktad, troligtvis är bilen borta också.

46 Inlägg
5 juni 2010
PoulZen skrev:
o_lindh skrev:

Jag tror inte det skulle bli en rusning helt plötsligt efter delar till en 850 om du hade en bild att visa på den.

Tipsa polisen skulle nog ändå vara det bästa, eftersom den inte har några regskyltar så blir det värre att indetifiera den.

Riktig raketvetenskap att kolla chassi nummer:rolleyes:

772 Inlägg
5 juni 2010
Gr0w skrev:
PoulZen skrev:
o_lindh skrev:

Riktig raketvetenskap att kolla chassi nummer:rolleyes:

Ursäkta, glömde självklart skriva att jag menade att det var svårt för privatpersoner att identifiera bilen och ägaren utan regskyltar.
Det ska verkligen inte hända igen. Suck..

2 452 Inlägg
6 juni 2010
du menar inte en kombi nu vid linnarhult som den står på en cykelbana....

döden kommer tillbaka

Sök