Hjälp med att ta bort klister som sitter på lacken

Sam1r
29 augusti 2010 · 485 Inlägg

någon som vet vilket medel jag kan använda ? här har ni bild

sitter som fan. vet inte hur folk sätter fast kjolpaket. är det verkligen klister eller är det skumgummi ?


http://img444.imageshack.us/img444/3640/p8290021.jpg

Maniac_84
29 augusti 2010 · 36 Inlägg

det du kan testa är t-röd eller kemisk ren bensin, var aktsam mot lacken dock.
hoppas det löser sig för dig

Sam1r
29 augusti 2010 · 485 Inlägg

Maniac_84 skrev:
det du kan testa är t-röd eller kemisk ren bensin, var aktsam mot lacken dock.
hoppas det löser sig för dig

okej ska prova bensin först då det är det enda jag har hemma tongue tack så mycket. behöver man vaxa efteråt med ? då det inte är bra att polera med maskin på plast!

Maniac_84
29 augusti 2010 · 36 Inlägg

att polera/rengöra är INTE fel alls efter ett sådant ingrepp. Av T-röd kan det bli lite flammigt så lite rubbing eller flytande hårdvax går utmärkt

Sam1r
29 augusti 2010 · 485 Inlägg

Maniac_84 skrev:
att polera/rengöra är INTE fel alls efter ett sådant ingrepp. Av T-röd kan det bli lite flammigt så lite rubbing eller flytande hårdvax går utmärkt

okej då får man tacka smile ska prova det så fort det slutar regna

Hal0
29 augusti 2010 · 3 Inlägg

Skulle försökt med "lera" innan alltför tunga kemikalier används!

*lera om du inte vet vad det används till så kör man med det innan man går på med polermaskin på lacken.. ruggigt bra på att ta bort rester som inte avfettning klarar av.. ja brukar även använda det när ja tar bort klistret från den dubbelhäftande tejpen som ja har till min skylt fram..

Lycka till!

Sam1r
29 augusti 2010 · 485 Inlägg

Hal0 skrev:
Skulle försökt med "lera" innan alltför tunga kemikalier används!

*lera om du inte vet vad det används till så kör man med det innan man går på med polermaskin på lacken.. ruggigt bra på att ta bort rester som inte avfettning klarar av.. ja brukar även använda det när ja tar bort klistret från den dubbelhäftande tejpen som ja har till min skylt fram..

Lycka till!

jo men det är det att det sitter på framspoilern vilket är gjord av plast. inte får man polera med maskin där tongue men annars fattar jag va du menar smile just den leran som du säger , finns den att köpa någonstans ?

Hal0
30 augusti 2010 · 3 Inlägg

Sam1r skrev:

Hal0 skrev:
Skulle försökt med "lera" innan alltför tunga kemikalier används!

*lera om du inte vet vad det används till så kör man med det innan man går på med polermaskin på lacken.. ruggigt bra på att ta bort rester som inte avfettning klarar av.. ja brukar även använda det när ja tar bort klistret från den dubbelhäftande tejpen som ja har till min skylt fram..

Lycka till!

jo men det är det att det sitter på framspoilern vilket är gjord av plast. inte får man polera med maskin där tongue men annars fattar jag va du menar smile just den leran som du säger , finns den att köpa någonstans ?

Ja menade bara att du skulle använda leran, inte polermaskinen... funkar dock kanon på plast med! jag köper alltid mina prylar på www.bollnasbilvard.se men tror du kan hitta leran på mekonomen med för typ en hundring..

Glöm inte att använda typ bilschampoo blandad med vatten för att ha ytan som ska gnuggas rent ska glida bäst.. finns anvisningar på ovan nämnda hemsida o finns även kit med både lera och "medel"

PoulZen
30 augusti 2010 · 772 Inlägg

Sam1r skrev:

Hal0 skrev:
Skulle försökt med "lera" innan alltför tunga kemikalier används!

*lera om du inte vet vad det används till så kör man med det innan man går på med polermaskin på lacken.. ruggigt bra på att ta bort rester som inte avfettning klarar av.. ja brukar även använda det när ja tar bort klistret från den dubbelhäftande tejpen som ja har till min skylt fram..

Lycka till!

jo men det är det att det sitter på framspoilern vilket är gjord av plast. inte får man polera med maskin där tongue men annars fattar jag va du menar smile just den leran som du säger , finns den att köpa någonstans ?

Jovisst får man polera på framspoiler och andra plast detaljer. Det enda du ska vara försiktig med
är att det inte får bli för varmt, det blir fortare varmt på plast detaljer. Men annars kan du polera där
oxå.
Lera på klister har jag själv aldrig testat, men det kan funka.
Annars finns det något som Lahega säljer som heter Herofix, spraya på, låt
sitta ganska länge tex 15min, torka av med trasa och upprepa efter behov.
Den är väldigt skonsam mot lacken.

Hegefors
30 augusti 2010 · 99 Inlägg

Herofix brukar jag också använda. Dock fuktar jag bara en trasa och "polerar" av smutsen. (fungerar bra även till asfaltsfläckar.)

Sam1r
30 augusti 2010 · 485 Inlägg

tackar för svaren . fick bort allt , satt som faan tongue gnuggade i 1 timma nästan smile använde bensin och fälgrengöring, efter det blev det en hand polering smile ska ändå polera hela bilen med maskin i helgen ... men tack igen!

KHRacing
30 augusti 2010 ·

Builtema har en produkt som heter Label Off. funkar bra det
, ingen sprit/alkohol i det alls, utan citrus

Sam1r
30 augusti 2010 · 485 Inlägg

KHRacing skrev:
Builtema har en produkt som heter Label Off. funkar bra det
, ingen sprit/alkohol i det alls, utan citrus

juste ja , har tagit bort dekaler på en bil för några månader sen med en citronluktande flaska tongue , men jag tog det jag hade hemma först o främst hehe . råkade komma lite bensin i den svarta listen med , såg efter en stund att den blev lite missfärgad också. black wax borde funka bra hoppas jag .

Smajly
30 augusti 2010 · 3 059 Inlägg

KHRacing skrev:
Builtema har en produkt som heter Label Off. funkar bra det
, ingen sprit/alkohol i det alls, utan citrus

Funkar den på asfalt/tjära?
Asså menar om den tar "allt" utan att man behöver gnugga sig fördärvad?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang