Blåst av verkstan (Svenska Bil, Segeltorp)

loko3
15 november 2010 · 7 Inlägg

Lämnade in min bil på försäkringsärende med oljeläckage i motor. Packbox, toplockspackning + lite annat skulle bytas. När jag får tillbaks bilen så kollar jag kvittot. Olja + oljefilter ska vara bytt. Kollar oljan som är mörk och inte alls bytt. Firar upp bilen och ser att inte heller oljefiltret är bytt. En vajer i motorn är inte åtdragen (skruv lös), det läcker fortfarande olja i motorn.

Kontaktar mitt försäkringsbolag som säger åt mig att lämna in bilen på Svenska Bil i Bromma. Där hittar man mycket riktigt att det fortfarande läcker olja i motorn. Dom fixar till allt. Har inspekterat jobbet och det ser bra ut.

Är det här vanligt? Riktigt riktigt bedrövligt på en sådan stor märkesverkstad som Svenska Bil i Segeltorp.

Senast redigerat av loko3 (15 november 2010)

bobafett Bounty hunter
15 november 2010 · 671 Inlägg

loko3 skrev:
Lämnade in min bil på försäkringsärende med oljeläckage i motor. Packbox, toplockspackning + lite annat skulle bytas. När jag får tillbaks bilen så kollar jag kvittot. Olja + oljefilter ska vara bytt. Kollar oljan som är mörk och inte alls bytt. Firar upp bilen och ser att inte heller oljefiltret är bytt. En vajer i motorn är inte åtdragen (skruv lös), det läcker fortfarande olja i motorn.

Kontaktar mitt försäkringsbolag som säger åt mig att lämna in bilen på Svenska Bil i Bromma. Där hittar man mycket riktigt att det fortfarande läcker olja i motorn. Dom fixar till allt. Har inspekterat jobbet och det ser bra ut.

Är det här vanligt? Riktigt riktigt bedrövligt på en sådan stor märkesverkstad som Svenska Bil i Segeltorp.

japp det är vanligare än va du tror...kan sitta o dra upp horribla saker saker som hände på mitt förra jobb...men hoppar det då inte vill göra mej osams me polare där...men man ska vara på sin vakt....tyvär är inte folk det o blir lurade... mad

Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Hamilton
15 november 2010 · 8 873 Inlägg

Det här är inte felsökning och problemet är ju löst via ditt FB så vidare smutskastning av företaget i fråga får anses som onödig.

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang