2955
Sök

Slutsteg Glappar (?) NYTT INNEHÅLL!

91 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Tjaa!

Var ute o sladdade igårkväll utan att tänka på att det fanns en baslåda i bagaget. Som for in i väggen. Steget sitter ovanpå lådan, så själva steget i sig fick ingen smäll, samt att lådan är ganska stor och tung så den flyttade sig bara ca 10 cm

+ sladden har dragits och och låg o korslöt på - som samtidigt satt kvar i steget.

Testade att koppla in allt igen, funkade klockrent. Startade bilen o skulle köra, då tvärdog steget.

Kollade säkringarna på steget, dem var hela. Samt att säkringen på 12v kabeln var hel. Vilket är jävligt skumt? Sladdarna låg o kortslöt mot varandra i säkert 1 minut, borde ingen säkring gått?

Hur som helst, har man bilen avstängd funkar det klockrent. Startar man sedan bilen och lägger i växel o kör dör det direkt.

Någon som kan ha en aning om vad som hänt? Är steget bränt? Sitter förövrigt 10 amp säkringar i, kan väl inte vara för höga?
Senast redigerat av Gurra-- (7 januari 2012)

Low is a Lifestyle!
110 Inlägg
7 januari 2012
är inte så kunnig men kanske "remote" sladden som spökar tongue

//Anton

91 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Anton92j skrev:
är inte så kunnig men kanske "remote" sladden som spökar tongue

//Anton

Men steget ska ju funka ändå.. Krävs ju bara + o - sladden för att steget ska funka.. smile men förstår inte varför det funkar om man har bilen avstängd? Borde väl få mer ström när bilen är igång?

91 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Skumt som fan att ingen säkring gick.. Grillade ju som fan på steget.. 10 amp säkringar bör väl inte vara för höga?

Low is a Lifestyle!
110 Inlägg
7 januari 2012
so de är ju sant som du säger. skumt :S

//Anton

1 045 Inlägg
7 januari 2012
du behöver remote sladd till steget också,, från en + källa annars startar inte det,

men kolla dina säkringar. har du glas säkring kan dom vara glappa och dåliga fast dom ser hela ut.

91 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
NMI skrev:
du behöver remote sladd till steget också,, från en + källa annars startar inte det,

men kolla dina säkringar. har du glas säkring kan dom vara glappa och dåliga fast dom ser hela ut.

Men när jag kopplade in det första gången sket jag i remote sladden. då vart ju steget ändå igång, bara att jag inte fick något ljud till basen.

Men har testat 3 gånger nu, direkt när man stänger av bilen funkar basen igen. startar man den slutar det att funka..?

Aja får testa att dra in skiten i en annan bil o se om jag har kabelbrått smile

Sök