3419
Sök

ALLA jordpunkter 740 1990 GL/T

V O L V O
401 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
TJENA!
Någon som vet var ALLA jordpunkter finns på Volvo 740?

Har en glappande bränslemätare när jag trycker på tutan och tempgivaren i mätarhuset verkar vara helt funktionsfri sad

Någon som vet?

Vill hitta ALLA jordpunkter så dem kan fräschas upp smile

/Mike_87

V O L V O 7 4 0

366 Inlägg
10 juni 2012
Vet inte alla, men finns väll en hög med kontakter under instrumentbrädan på båda sidor, sen jordflätan från batteriet kan vara ärjat.

Whatever :)
1 652 Inlägg
10 juni 2012
Du har i regel två jord punkter vid inner skärmarna fram till, var dera sida. Sen har du två st jord flätor vid fördelaren , en på var sida som sen sitter skruvat till torpeden. hmm , den tror ja det sitter jord kabel bak vid tanken med, oftast så är det där de felar med mätaren wink

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

V O L V O
401 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
XeptiQ skrev:
Du har i regel två jord punkter vid inner skärmarna fram till, var dera sida. Sen har du två st jord flätor vid fördelaren , en på var sida som sen sitter skruvat till torpeden. hmm , den tror ja det sitter jord kabel bak vid tanken med, oftast så är det där de felar med mätaren wink

BRA SVAR! smile
Skärmarna framtill är båda förbättrade.
Likaså den ena i chassit på förarsidan vid blåset vid fötterna, men ingen förbättring på bränslemätaren sad
Var sitter den jordkabeln bak du menar? Vid tanken!? hmm
Fick ny tankarmatur monterad i förrgår (plastmodell) så har även förbättrat den jorden.

Vid fördelaren har jag INTE kikat på - kan jag göra!
Har även förbättrat huvudjord till batteri och från generator och startmotor.

Huvudproblemet är bränslemätaren som rör sig vid tutning.

V O L V O 7 4 0

V O L V O
401 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
mejmotorsport skrev:
Vet inte alla, men finns väll en hög med kontakter under instrumentbrädan på båda sidor, sen jordflätan från batteriet kan vara ärjat.

Instrumentbrädan på BÅDA sidor???
Där har jag inte kikat!

Ska jag göra isåfall smile

Jordflätorna i motorrummet är fixade, utom den flätan vid fördelaren.

V O L V O 7 4 0

25 Inlägg
10 juni 2012
de sitter en jordpunkt i skuffen har jag för mig, de gör de på kombin iaf så den burde sitta där på din me

V O L V O
401 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
volvo244_87 skrev:
de sitter en jordpunkt i skuffen har jag för mig, de gör de på kombin iaf så den burde sitta där på din me

Exakt var menar du?
Nertill eller i något hörn?

Jag har rengjort de punkter som går till tankarmaturen och belysningen bak.
Misstänker att det finns jord i A och B-stolparna, men tar det när jag är piggare smile

V O L V O 7 4 0

25 Inlägg
11 juni 2012
Mike_87 skrev:
volvo244_87 skrev:

Exakt var menar du?

Misstänker att det finns jord i A och B-stolparna, men tar det när jag är piggare smile

haar för mig att den sitter i ner kant mot bakstammen om jag minns rätt men de e ju inte säkert att jag minns rätt

V O L V O
401 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
volvo244_87 skrev:
Mike_87 skrev:
volvo244_87 skrev:

Exakt var menar du?

haar för mig att den sitter i ner kant mot bakstammen om jag minns rätt men de e ju inte säkert att jag minns rätt

Jo, det finns en jordtamp där har jag för mig också nu när du nämner det.
Ska kika mera till helgen smile

V O L V O 7 4 0

Sök