3363
Sök

Stereo byte i Saab 9-5 -00

90 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder så vill jag byta stereo i Saaben men behöver verktyget för att få ut den.
Så är det någon i Lund/Malmö trakterna som har en sådan så skriv behöver bara låna den i ca 1 min

493 Inlägg
30 januari 2013
AlexSaab900 skrev:
Som rubriken lyder så vill jag byta stereo i Saaben men behöver verktyget för att få ut den.
Så är det någon i Lund/Malmö trakterna som har en sådan så skriv behöver bara låna den i ca 1 min

Det fungerar lika bra med väldigt smala skruvmejslar eller andra lämpliga verktyg utifall det ej löser sig smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

tummen mitt i handen
176 Inlägg
30 januari 2013
Inte för att du har ställt frågan men jag kan i vart fall upplysa dig om att det sägs att man måste "gifta isär" bilen från stereon INNAN man plockar ur den ur bilen med hjälp av en TECH2 o man måste "gifta ihop" den nya stereon med bilen med en TECH2 för att få allt att fungera. Det är chassinumret vs stöldskyddet som kan börja strula annars.

Håller själv på o letar efter en bra beg originalstereo till en 9-5 (se min annons "köpes).

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

90 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Ska inte byta till en ny orginal stereo utan till en annan enkel din ska behålla min orginal!

260 Inlägg
31 januari 2013
Gifteriet gäller väl inte lite äldre 9 5 or

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
31 januari 2013
Gifteriet gäller i synnerhet äldre 9-5:or, dom nyare med GM-enheten är inte låsta på samma sätt. Men man behöver bara gifta ur den gamla om den ska in i en annan bil eller om man ska stoppa i en annan originalenhet i sin bil.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

90 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Jag ska bara ha i en annan jvc stereo och om bilen ska säljas så ska gamla orginal stereon in!

Sök