2857
Sök

Få ihop övergångarna? - lack

327 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Tog rosten på bilen idag. http://www.garaget.org/?car=306149&image=2900507 denna lack har jag. Förövrigt lånad bild!

Men iaf. Nu är det ganska fula övergångar haha.. Stör mig rätt mycket på det.  Är det lättast/bäst att matta där jag lackade över gamla rosten, eller polera upp bilen?  förväntar mig inget 100% matchning, men iaf så det blir lite bättre. tongue

Är rubbning bra  att matta ner med?

JFfoto
4 augusti 2013
Är det en lackskarv, som du kan känna med fingret? eller är det bara att det är matt runtom där du lackat? alltså, att färgdamm har hamnat på utsidan? Oftast får man våtslipa lite försiktigt, sen polera.

Om det bara är nyanskillnad så kan du prova att polera upp den gamla lacken, den är väl sliten genom åren så det inte riktigt stämmer med den nya.
Senast redigerat av Kalltkaffe (4 augusti 2013)

327 Inlägg
13 augusti 2013
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:
Är det en lackskarv, som du kan känna med fingret? eller är det bara att det är matt runtom där du lackat? alltså, att färgdamm har hamnat på utsidan? Oftast får man våtslipa lite försiktigt, sen polera.

Om det bara är nyanskillnad så kan du prova att polera upp den gamla lacken, den är väl sliten genom åren så det inte riktigt stämmer med den nya.

Oj glömt kolla denna tråd! är bara nyansskillnad. :

Sök