Projektarbete tips?

Hultman Lastbilschaufför
5 maj 2007 · 265 Inlägg

Tjenare.

Jag går andra året på gymnasiet, och då var det snart dax för ett projektarbete.
Går Fordon inriktning transport.
Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.

Har suttit o funderar på om jag skulle bygga eller fixa nått till Saaben.

Alla råd och tips mottages gärna.

Mvh/ Hultman

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
Richardloord
5 maj 2007 · 111 Inlägg

Köp 9000 smile

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
darkwizard Fordonstekniker
5 maj 2007 · 1 740 Inlägg

Om du går transport. Tig till dig en lastbilsturbo, och bygg dig en värstng motor

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Hultman Lastbilschaufför
5 maj 2007 · 265 Inlägg

darkwizard skrev:
Om du går transport. Tig till dig en lastbilsturbo, och bygg dig en värstng motor

Betalar du då? hmm

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
GranatMagnuS Scania, javisst.
5 maj 2007 · 237 Inlägg

Hultman skrev:

darkwizard skrev:
Om du går transport. Tig till dig en lastbilsturbo, och bygg dig en värstng motor

Betalar du då? hmm

Nån skrot har väl nån turbo du kan hämta och som studerande har du väl studielån du kan ta? Det är väl bara hur mycket energi du har som avgör hur långt du vill gå. Nog vore det väl häftigt att få hänga i en motor med lastbilsturbo i saaben? Eller ? wink


Mvh John

Hultman Lastbilschaufför
5 maj 2007 · 265 Inlägg

GranatMagnuS skrev:

Hultman skrev:

darkwizard skrev:
Om du går transport. Tig till dig en lastbilsturbo, och bygg dig en värstng motor

Betalar du då? hmm

Nån skrot har väl nån turbo du kan hämta och som studerande har du väl studielån du kan ta? Det är väl bara hur mycket energi du har som avgör hur långt du vill gå. Nog vore det väl häftigt att få hänga i en motor med lastbilsturbo i saaben? Eller ? wink


Mvh John

Får väll investera en gammel sierra eller nått annat as:P Nej men lite fler ideer nu tack.

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
Hultman Lastbilschaufför
5 maj 2007 · 265 Inlägg

Funderar på att bygga en egen frontspoiler kanske? Någon som har erfarenhet, jag har aldrig gjort nått sånt innan. Är det nått att sattsa på?

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
Hultman Lastbilschaufför
6 maj 2007 · 265 Inlägg

Ingen alls som har nått tips på vad man kan göra?hmm

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
linusgrabo Kockafan
6 maj 2007 · 224 Inlägg

joo kan köpa min bil som projektarbete skolan betalar, så kan du ju sätta lasbilsturbon i den smile

Kocken
Anonymust
6 maj 2007 · 136 Inlägg

de bästa ideerna är de du själv får, de lär dig mer än andras, och när du är klar känns det bättre inombords också, inre tillfredsställelse du vet.

Egen frontspoiler låter som ett bra projekt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang