Hastighetsmätare 940 92 ur funktion

Lale
11 juli 2016 · 198 Inlägg

Är så att min hastighetsmätare inte fungerar på min 940 92a   allt annat funkar.  Tripp mätaren räknar på som vanligt.  Nån som vet vad som kan va fel?  Tacksam för svar då bilen ej gick igenom bes pga av de..  Mvh Andreas

volvo turbo
citrouz
12 juli 2016 · 168 Inlägg

Lale skrev:
Är så att min hastighetsmätare inte fungerar på min 940 92a   allt annat funkar.  Tripp mätaren räknar på som vanligt.  Nån som vet vad som kan va fel?  Tacksam för svar då bilen ej gick igenom bes pga av de..  Mvh Andreas

Tror detta har med själva "mätaren" att göra och inte någon sensor eller någon. Ta ut mätarhuset till att börja med och kolla i genom allt där

Volvo 740GL "SLEEPERN" (1992)
Shotgun-Vix
13 juli 2016 · 313 Inlägg

citrouz skrev:

Lale skrev:
Är så att min hastighetsmätare inte fungerar på min 940 92a   allt annat funkar.  Tripp mätaren räknar på som vanligt.  Nån som vet vad som kan va fel?  Tacksam för svar då bilen ej gick igenom bes pga av de..  Mvh Andreas

Tror detta har med själva "mätaren" att göra och inte någon sensor eller någon. Ta ut mätarhuset till att börja med och kolla i genom allt där

+1
När du tagit ut huset, rengör med elektronikspray och sen få alla lödpunkter omlödda/uppfräschade försiktigt så funkar det kanske igen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang