volvo 940 och saab 9000

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
23 juni 2007 · 1 123 Inlägg

volvo 940 och saab 9000 båda är från 94---->>>
min fråga om bägga e samma miltal lika många ägare!!
vilken bil är billigaste att äga? dvs drift kostnader( pendlar bil till och från jobbet)
ca: 30-35tusen
vilken?roll

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Larsson_Power Saabvilde!
23 juni 2007 · 1 708 Inlägg

Ska du tänka på bensinkostnaden så köp Saaben !

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
okkar
23 juni 2007 · 694 Inlägg

beror ju på vilken motor du väljer?

potti
23 juni 2007 · 28 Inlägg

du får ringa runt o försöka få tag i den billigaste försäkringen, skatten på bilen, liter bensin milen  osv. o räkna ut allt som allt med hur många kr bilen kommer kosta per mil.
går väl inte få något exakt pris för bensinen går ju upp o ner i pris hela tiden, men aa hoppas du förstår vad jag menar;)

twin_cam Smålänning
23 juni 2007 · 7 877 Inlägg

Beroende på vart du bor så blir antagligen saaben billigast att äga, om vi utgår från att det sitter likvärdiga motorer i dom.

Saaben drar mindre bensin, och är billigare att försäkra p.g.a att ungdomar oftast inte vill ha framhjulsdrift, därför händer det färre olyckor med en saab än med en volvo...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
24 juni 2007 · 1 123 Inlägg

okkar skrev:
beror ju på vilken motor du väljer?

bägge är 2,3l för att va rättvis annars kan de va ltt bägge

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
24 juni 2007 · 1 123 Inlägg

twin_cam skrev:
Beroende på vart du bor så blir antagligen saaben billigast att äga, om vi utgår från att det sitter likvärdiga motorer i dom.

Saaben drar mindre bensin, och är billigare att försäkra p.g.a att ungdomar oftast inte vill ha framhjulsdrift, därför händer det färre olyckor med en saab än med en volvo...

de var logiskt:P de låter så sant...

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
JonasK -.-
24 juni 2007 · 383 Inlägg

Tror inte driftkostnaderna skiljer nåt astronomiskt mellan de bilarna.
Prova en av varje o se vilken du trivs bäst i, det kan va värt nån krona extra att trivas med bilen.

Jag tycker Saab 9000 är jättefina bilar, trevliga motorer, kalas interiör, MEN det är nåt som gör att jag inte trivs i den. När jag köpte min första 740 så kändes allt bara rätt, trots att den egentligen har lite tråkigare interiör osv.

Prova en av varje o lyssna på din mag-känsla, det är mitt tips.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
steifan DR!FTT3KN!K3R
24 juni 2007 · 10 427 Inlägg

Det är inga större problem med kamkedjorna på SAAB 9000 som gått en bit?

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
24 juni 2007 · 1 123 Inlägg

steifan skrev:
Det är inga större problem med kamkedjorna på SAAB 9000 som gått en bit?

har haft 740 länge nu:P nyfiken på saab därför.. men har hört att sa-ab bilarna tänd kasset går sönder lätt o de kostar tusen tal kr.. stämmer detta?

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang