Veteranbilar klassade som skrot av Västra Götalands Länstyrelse

Muskelbil
7 juni · 610 Inlägg

Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 juni · 13 824 Inlägg

Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas

problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muskelbil
7 juni · 610 Inlägg

Growe skrev:

Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas

problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar

Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil

granadadr
8 juni · 7 321 Inlägg

Growe skrev:

Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas

problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar

Dem vill TVINGA på oss elbilar,,  att hålla på med gamla bilar räknas som fult av byråkrater, och en viss sekt wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 juni · 13 824 Inlägg

Muskelbil skrev:

Growe skrev:

Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas

problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar

Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil

Nej nej nej. Det är inte vad det handlar om.
Detta handlar om renoveringsobjekt   
Bilarna tas in som bilar och länsstyrelsen beslutar om att bilen inte är en bil utan miljöfarligt avfall.  Tyvärr har  staten städat duktigt i Google sökningara försökt begravt dom bakom en massa strunt när man googlar.  Men det var några usa bilar som nekats som ett exempel   förvisso helt klart renoveringsobjekt.  Men. Inte skrot och togs inte in som skrot. Utan som vanliga bilar i renoverings skick.    Mängder med nya delar var med till bilarna.   Och. Tullverket hade inget att tillägga vad bilarna importerades som sådant men dom skickade det vidare till länsstyrelsen för att bilarna var i väldigt gt dåligt skick enligt dom så dom misstänkte att det kunde röra sig om olaglig import av farligtavfall.       Bilar som  dessutom kostat en hel del pengar. Och för en bilintresserad inte alls skrot utan en renoveringsbar bil

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 juni · 13 824 Inlägg

Muskelbil skrev:

Growe skrev:

Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas

problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar

Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil

Nej nej nej. Det är inte vad det handlar om.
Detta handlar om renoveringsobjekt   
Bilarna tas in som bilar och länsstyrelsen beslutar om att bilen inte är en bil utan miljöfarligt avfall.  Tyvärr har  staten städat duktigt i Google sökningara försökt begravt dom bakom en massa strunt när man googlar.  Men det var några usa bilar som nekats som ett exempel   förvisso helt klart renoveringsobjekt.  Men. Inte skrot och togs inte in som skrot. Utan som vanliga bilar i renoverings skick.    Mängder med nya delar var med till bilarna.   Och. Tullverket hade inget att tillägga vad bilarna importerades som sådant men dom skickade det vidare till länsstyrelsen för att bilarna var i väldigt gt dåligt skick enligt dom så dom misstänkte att det kunde röra sig om olaglig import av farligtavfall.       Bilar som  dessutom kostat en hel del pengar. Och för en bilintresserad inte alls skrot utan en renoveringsbar bil




Lyckades tillslut hitta en artikel om ett fordon som dom nekar inträde till Sverige  pga det klassas som farligt avfall

https://www.expressen.se/kvallsposten/d … NH-Q%3D%3D

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muskelbil
8 juni · 610 Inlägg

Growe skrev:

Muskelbil skrev:

Growe skrev:

Muskelbil skrev:
Pressa skräpet
Det är bara för att slippa importavgifter det fuskas

problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar

Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil

Nej nej nej. Det är inte vad det handlar om.
Detta handlar om renoveringsobjekt   
Bilarna tas in som bilar och länsstyrelsen beslutar om att bilen inte är en bil utan miljöfarligt avfall.  Tyvärr har  staten städat duktigt i Google sökningara försökt begravt dom bakom en massa strunt när man googlar.  Men det var några usa bilar som nekats som ett exempel   förvisso helt klart renoveringsobjekt.  Men. Inte skrot och togs inte in som skrot. Utan som vanliga bilar i renoverings skick.    Mängder med nya delar var med till bilarna.   Och. Tullverket hade inget att tillägga vad bilarna importerades som sådant men dom skickade det vidare till länsstyrelsen för att bilarna var i väldigt gt dåligt skick enligt dom så dom misstänkte att det kunde röra sig om olaglig import av farligtavfall.       Bilar som  dessutom kostat en hel del pengar. Och för en bilintresserad inte alls skrot utan en renoveringsbar bil

Growe skrev:

Muskelbil skrev:

Growe skrev:

problemet är att dom vill pressa bilar som förvisso är renoveringsobjekt men är från 50-60talet och värda en hel del pengar...


det stora felet jag anser är att folk utan någon som helst koll beslutar sånt här..

om dom använder av tex sfro folk eller dyligt att besluta så skulle jag nog känna mig ganska säker att rätt bilar blir nekade inträde i sverige.
och rätt bilar kommer in..

men så länge det är en hög miljömuppar på länstyrelsen som beslutar sånt där så kan det bara bli dåligt..

sen ska domstolarna ta det och dom kan inte heller något om bilar..  man måste ha experter till sånt som faktist kan bilar

Problemet är att importörer tar in bilar som skrot för att slippa betala import avgifternA för körbara fordon
Hade dom inte satt det i system skulle det inte vara några problem
Dom har satt käppar i sitt egna framhjul och nu när dom kör på näsan skyller dom på någon annan
Girighet lönsr sig inte
Så länge mupper försöker smita undan skatter drar staten åt öglan
Pressa skrotet så upphör det
På samma vis som en del poliser i andra länder skrotar fordon som varit i street race eller knark handel så skrotas skattefiffel
Seriösa drabbas tyvärr och det kan gammel bil entusiasterna tacka dom här som skor sig på entusiasternas önskan att köpa gammel bil

Nej nej nej. Det är inte vad det handlar om.
Detta handlar om renoveringsobjekt   
Bilarna tas in som bilar och länsstyrelsen beslutar om att bilen inte är en bil utan miljöfarligt avfall.  Tyvärr har  staten städat duktigt i Google sökningara försökt begravt dom bakom en massa strunt när man googlar.  Men det var några usa bilar som nekats som ett exempel   förvisso helt klart renoveringsobjekt.  Men. Inte skrot och togs inte in som skrot. Utan som vanliga bilar i renoverings skick.    Mängder med nya delar var med till bilarna.   Och. Tullverket hade inget att tillägga vad bilarna importerades som sådant men dom skickade det vidare till länsstyrelsen för att bilarna var i väldigt gt dåligt skick enligt dom så dom misstänkte att det kunde röra sig om olaglig import av farligtavfall.       Bilar som  dessutom kostat en hel del pengar. Och för en bilintresserad inte alls skrot utan en renoveringsbar bil




Lyckades tillslut hitta en artikel om ett fordon som dom nekar inträde till Sverige  pga det klassas som farligt avfall

https://www.expressen.se/kvallsposten/d … NH-Q%3D%3D

Staten städat i Google
Kokar du din nedicin eller har du slutat ta den?
Hur mycket folie går det åt till en hatt???

Bilarna är miljö farligt avfall och ska pressas
Det har inte med deras ekonomiska värde att göra
Man skrotar uran från kärnkraften och det är också dyrt

Bilarna är inte intagna som bilar för att slippa importavgifter
Gör handlarna som vill tjäna pengar på snor ungar som hoppar på biltak knäcker ramen och spelar hög musik i vägen för oss andra som försöker förflytta oss på vägen import på rätt vis är det inte något problem

Jag vet bara en partiledare som ofta syns åka i olika USA pråmar och har ett eget intresse av dom Bilarna och mängder med ledamöter politiker i samma parti som hon som åker USAbil o HD o veteranbilar
Vi ska inte skriva om politik men det nämndes rösta rätt i tråden

Hemmamek
8 juni · 228 Inlägg

MrCrankyface skrev:
Nu vet jag inte om det är så i detta fallet, varken sett bevis för eller emot, men ska tydligen vara relativt vanligt att man importerar dessa bilar som "järnskrot" för att på så sätt slippa en del importregler och moms.
Man kan iaf tänka sig att någon tröttnat på det beteendet och väljer att statuera exempel.

Men om importören har alla sina papper i ordning så är det helt sinnessjukt..
Kan inte låta bli att bli riktigt förbannad på citatet på tv4's sida ...
"Vi tycker att skicket visar på att det inte är veteranbilar, säger Ann Dahlberg, länsjurist Västra Götaland."

Det finns för fan bilar som rullar i sverige i betydligt sämre skick, och dessa har dessutom gått igenom våra besiktningsorgan .. roll

Om de är importerade som skrot så kan väl inte myndigheterna komma och klaga på att "skrotet" är skrot sen...

Hemmamek
8 juni · 228 Inlägg

Muskelbil skrev:
*Blandat stövelslickande*

Skulle herrn villja ha något att dricka till? Eller nöjer sig herrn med stöveln?

Muskelbil
8 juni · 610 Inlägg

Hemmamek skrev:

Muskelbil skrev:
*Blandat stövelslickande*

Skulle herrn villja ha något att dricka till? Eller nöjer sig herrn med stöveln?

Jag förstår inte vad du menar eller svarar på.
Men jag anar att det är du som dricker något

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang