Peugeot Boxer 2.2hdi turbo tryck

totto65
28 maj · 7 Inlägg

Hej!
Någon som har koll på mät värden i Obd II läsaren, MAF på tomgång och när den laddar, varvtal och värde.
Jag misstänker att turbon inte laddar som den ska, det har föregås av tjutande ljud en tid ungefär som hål på slang sedan har det tystnat med följd att inget klassiskt turbo vinande återfinns samt jag tycker turbo vridet i motorn saknas, men går bra för övrigt, dock kommer felkod P0101 återkommer.
Hälsningar Tor

Senast redigerat av totto65 (28 maj )

totto65
14 juni · 7 Inlägg

Nu har jag hittat felet, det var EGR ventilen där ett fäst öra för M6 bult på en fläns till röret som går till insuget som hade spruckit av.
Rekomenderar varm att ta bort grillen och plasjoket bakom + att loss balken mellan framljusen (ca 15min jobb) så att du kommer åt ordentligt, bultarna behöver värmas för att få loss

husseman
15 juni · 1 624 Inlägg

Hehe , bra inlägg. Många söker på fel på dessa skrotbilar o här får man lösningen direkt. Lysande / Skål Husse

granadadr
15 juni · 7 321 Inlägg

husseman skrev:
Hehe , bra inlägg. Många söker på fel på dessa skrotbilar o här får man lösningen direkt. Lysande / Skål Husse

peugeot har faktiskt riktigt fina å lättmekade dieslar wink dem går lite hårt men helt ok kvalla,  har psa maskiner i mina å har aldrig haft problem maskinellt,  sen elektroniken runt dem kan jag ej svara på i detta fall,, haft egr problem själv,, slutade med att jag delitade skiten

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang