B230 FK i Amazon

Jbreitholtz
onsdag 23:24 · 33 Inlägg

Tjäena gänget!

jag har fått tag på en ny turbo till en V70-2000, en Mitsubichi T19 som jag tänkte sätta på ett grenrör så den blir stående.
Fast nu blir det med en gång en del problem, grenröreret har T3-anslutning Jag behöver m andra ord ett 73 mm turbinhus med den anslutningen
Sen är frågan, hur gör man med wastegaten, det här har en har en intern och det är ju knappast att föredra?
Jag har en 50 mm wastegate från Biltema som jag tror borde funka. Målet är ju att plocka ut ca 250 whp fast då kommer jag ju till nästa problem, det går ju att få dit ett 50-rör eller möjligen bulta dit wastegaten direkt i kollectorn 90 grader ut från på grenröret men jag tror inte det blir i närheten av optimalt vad vet jag? Den enda vettiga lösningen som jag ser är att kapa upp turbinhuset och sätta den sär eller är det nån som kommer på nått bättre sätt wastegaten
Jag har ju ingen aning om vad som behövs eller riktigt hur det skall gärs

Jesper328 Diagnostekniker
onsdag 23:57 · 2 446 Inlägg

T4 fläns på 19-taggarn?
Finns adaptrar att köpa, annars köpa lös fläns och svetsa om grenröret.

Intern WG kommer att funka kanon och med största sannolikhet bättre än en WG ifrån Biltema.

Keep it simple.

Up the RA
Jeebz
torsdag 00:03 · 544 Inlägg

Det är väl T3 fläns på en 19t från V70 också. Bara att den har kona som den tätar mot på original grenrören. Men sätter du en T3 packning imellan så funkar det nog ändå. Sen kör du med den interna wastegaten.

Senast redigerat av Jeebz (torsdag 00:03)

Jbreitholtz
torsdag 00:56 · 33 Inlägg

Ok, tack för svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang