Automatisk växellåda

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
fredag 09:09 · 14 095 Inlägg

Brighten skrev:

Vettemannen skrev:

Brighten skrev:

Hur byter man den? Oljan är bytt och ny.

Motor och växellåda är två skillda system med två olika oljor. Så har du bytt olja i motorn så har du inte bytt olja i växellådan.

/Benny

Ja det vet jag 🤣  dummaste svaret idag. såklart har jag bytt oljan i växellådan.. den är bytt och ny som jag skrev.

Vadå dummaste svar. När Hybrid rekommenderas dig att byta olja i växellådan så svarar du "hur gör man det?". Då fattade jag som att du inte hade gjort det. Var lite mer ödmjuk i stället för att skratta mig i ansiktet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Muskelbil
fredag 09:41 · 628 Inlägg

Vettemannen skrev:

Brighten skrev:

Vettemannen skrev:

Motor och växellåda är två skillda system med två olika oljor. Så har du bytt olja i motorn så har du inte bytt olja i växellådan.

/Benny

Ja det vet jag 🤣  dummaste svaret idag. såklart har jag bytt oljan i växellådan.. den är bytt och ny som jag skrev.

Vadå dummaste svar. När Hybrid rekommenderas dig att byta olja i växellådan så svarar du "hur gör man det?". Då fattade jag som att du inte hade gjort det. Var lite mer ödmjuk i stället för att skratta mig i ansiktet.

/Benny

Jag håller med dig
När man får gratis hjälp och andra lägger tid på att lösa okända människors problem kan man vara öd mjuk

Brighten
fredag 09:58 · 10 Inlägg

Muskelbil skrev:

Vettemannen skrev:

Brighten skrev:

Ja det vet jag 🤣  dummaste svaret idag. såklart har jag bytt oljan i växellådan.. den är bytt och ny som jag skrev.

Vadå dummaste svar. När Hybrid rekommenderas dig att byta olja i växellådan så svarar du "hur gör man det?". Då fattade jag som att du inte hade gjort det. Var lite mer ödmjuk i stället för att skratta mig i ansiktet.

/Benny

Jag håller med dig
När man får gratis hjälp och andra lägger tid på att lösa okända människors problem kan man vara öd mjuk

Fast frågan var om jag hade bytt olja. Inget annat. Jag kände mig väldigt kränkt av den kommentaren. Jag tog illa upp

granadadr
fredag 11:33 · 7 326 Inlägg

Brighten skrev:

Muskelbil skrev:

Vettemannen skrev:

Vadå dummaste svar. När Hybrid rekommenderas dig att byta olja i växellådan så svarar du "hur gör man det?". Då fattade jag som att du inte hade gjort det. Var lite mer ödmjuk i stället för att skratta mig i ansiktet.

/Benny

Jag håller med dig
När man får gratis hjälp och andra lägger tid på att lösa okända människors problem kan man vara öd mjuk

Fast frågan var om jag hade bytt olja. Inget annat. Jag kände mig väldigt kränkt av den kommentaren. Jag tog illa upp

då är man lättkränkt deluxe smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Muskelbil
fredag 18:38 · 628 Inlägg

Brighten skrev:

Muskelbil skrev:

Vettemannen skrev:

Vadå dummaste svar. När Hybrid rekommenderas dig att byta olja i växellådan så svarar du "hur gör man det?". Då fattade jag som att du inte hade gjort det. Var lite mer ödmjuk i stället för att skratta mig i ansiktet.

/Benny

Jag håller med dig
När man får gratis hjälp och andra lägger tid på att lösa okända människors problem kan man vara öd mjuk

Fast frågan var om jag hade bytt olja. Inget annat. Jag kände mig väldigt kränkt av den kommentaren. Jag tog illa upp

Vi vet inte vilka kunskaper du har
Eftersom du frågade om hur oljan byts är det inte säkert att den faktiskt är bytt Eftersom det inte är olja I din automatväxellåda
Det finns många olika sätt att byta ATF i en automatväxellåda

Brighten
fredag 19:03 · 10 Inlägg

Muskelbil skrev:

Brighten skrev:

Muskelbil skrev:

Jag håller med dig
När man får gratis hjälp och andra lägger tid på att lösa okända människors problem kan man vara öd mjuk

Fast frågan var om jag hade bytt olja. Inget annat. Jag kände mig väldigt kränkt av den kommentaren. Jag tog illa upp

Vi vet inte vilka kunskaper du har
Eftersom du frågade om hur oljan byts är det inte säkert att den faktiskt är bytt Eftersom det inte är olja I din automatväxellåda
Det finns många olika sätt att byta ATF i en automatväxellåda

Nej jag frågade inte hur man bytte olja. Jag frågade hur man gör på en annan fråga inte olja.

husseman
fredag 22:09 · 1 630 Inlägg

Hmm, när bilen e´kall så e´motorvarvet något högre- därför märks klonkandet mer. Byta olja i lådan e´överskattat (o kan i vissa fall göra lådan sämre). Detta låter som glapp i drivlinan. Lycka till.. mvh/ husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang