Hmm, om man öppnar luftnipplen på sidan man bytt hjulcylinder på och pumpar- så kommer det bromsvätska där. Oavsett om man e´EN man eller 2. Kommer det inget, så har man nåt som blockerar på vägen, eller tomt i behållaren. Lastavkänningsventil kan vara boven- en fungerande sådan kräver att man lyfter på axeln, dvs. lyfter man så att axeln får hänga ner fritt, så ska det inte komma mkt. olja. Att man måste vara Landstinget eller kommun (1 gör nåt o 7 tittar på) är en myt. när det gäller luftning av bromsar. En behållare med en backventil för 100:- löser jobbet. Att nån måste pumpa upp tryck o de andra släpper luftnippeln. O alla ser att det kommer ut bromsvätska o skriker att -nu e´nippeln stängd. O upprepar detta tills nån tröttnar är Feltemaskruvande. Byter man nåt i en fungerande bromskrets, låt oss säga ett bromsok. Så räcker det att pumpa 8-10 lugna fina tramp, gå ut o stänga nippeln. Sen bör man ha bra pedaltryck. Provköra o dra ett abs prov på grus. Funkar i 99%. Har man kört heltomt på bromsvätska i nån krets, så får man lufta alla hjul. Finns några märken som e´svåra att lufta- vissa kräver att man har motorn igång under luftning, vissa vill att man har diagnosinstrument o följer en viss rutin. Detta pga. abs skiten o det får man leva med. Men en bil med hjulcylindrar bak, där e´det bara att trampa tills det kommer bromsvätska. Med domkraft på bakaxeln, så lastavkänningsventilen får en chans att funka som den ska. Lycka till/husse