Hej. Vet ej om denna tråd kanske skulle ha legat i "Motor avdelningen", i så fall ber jag om ursäkt.
Det är så att jag har en varningslampa i panelen som inte vill slockna. Jag plockade idag ner mitt luftfilter för att se så att allt såg sjyst ut, vilket det gjorde. Skakade ur filtret lite, provstartade även bilen för att höra hur den eventuelt skulle låta med ett öppet luftfilter. Satte sedan tillbaka allt i sin ordning, även sladden som satt till luftfiltret.
När jag sedan satte mig i bilen för att köra in den i garaget så såg jag att en varningslampa lös.
Kollade upp detta i pappas instruktionsbok till en Volvo V40 då jag inte har någon till min bil och där stod det att det var problem med motorns elektroniksystem mm.
Någon som vet vad jag ska/kan göra? Eller måste man åka till en Volvo verkstad och låta som "återställa" eller nått sånt?
Bilen är en Volvo 850 GLT 20v -93
Det är den vänstra lampan. (Länk till bild)
http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=571187Tack på förhand
Problemet löst och åtgärdat.
Det var så att datorn i bilen uppfattade det som ett elfel då jag startade bilen utan att ha kopplat in sladden och skapade då en felkod i diagnostikboxen. Ringde Volvo och fick instruktioner om hur och vilka "koder" jag skulle använda mig av då jag "resetade" just det minnet för ändamålet.
Så till alla er, starta inte eran 850 om ni har dragit ur sladden ur luftburken