3480
Sök

Glömde tanklocket

22 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Jag undrar om det kan hända något om man kör utan tanklock, glömde det när jag tankade sist, och det var borta när jag åkte förbi senare:(

Så kan bilen pajja eller något om man kör utan det? sitter en lucka som skyddar iallafall. (mazda 626 -89)

793 Inlägg
15 januari 2008
Du kan köra lugnt.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 januari 2008
ha ha ja det är en klassiker:P det ända som kan hända är att din bil slangad tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
Just din bil vet jag inte men alla bilar jag ägt har haft en liten lucka som automatiskt stängs när man drar ur "tankslangen".

Man får liksom trycka upp den när man tankar men brukar inte märkas så mycket.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Driifter;)
1 630 Inlägg
15 januari 2008
stoppar i en plastpåse så läge så hindrar du lite skit från att komma ner i tanken o åk till biltema lr nån mack o köp brukar finns

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

281 Inlägg
15 januari 2008
Jag säger som min 5åriga dotter skulle ha sagt: KLANTARSLE lol

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 januari 2008
Använd en plast påse som lok med en gummiband runt om

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

22 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
hehe fick ju precis min första bil! klart man måste glömma tanklocket wink

3 059 Inlägg
15 januari 2008
Ja stoppa nått i hålet bara eller kör in på macken o köp ett sånt där billigt universal så länge som man trycker över hålet.

Förjaevle Brao
555 Inlägg
15 januari 2008
fan, på min 940i gick de inte å slanga...haha

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 januari 2008
Performance_ skrev:
fan, på min 940i gick de inte å slanga...haha

det går bara man vet hur man ska göra:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Avstängd
1 266 Inlägg
15 januari 2008
min bror gorde samma tabbe engång när vi tankade..sen kom en bil efter oss och tuta och blinka med helljusen....vi tänkte WTF vilken idiot..sen kom vi till ett rödljus, han ställde sig brevid och veva ner..men jag såg bara han mun vibrera..men sen när jag vevade ner så hade han tanklocket i näven...haha det var snällt smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
15 januari 2008
TheFinnishFlash skrev:
min bror gorde samma tabbe engång när vi tankade..sen kom en bil efter oss och tuta och blinka med helljusen....vi tänkte WTF vilken idiot..sen kom vi till ett rödljus, han ställde sig brevid och veva ner..men jag såg bara han mun vibrera..men sen när jag vevade ner så hade han tanklocket i näven...haha det var snällt smile

lol

att han orka?  schyst yikes

Avstängd
1 266 Inlägg
15 januari 2008
richardoo290 skrev:
TheFinnishFlash skrev:

lol

att han orka?  schyst yikes

aa jag vet, det var en jävla bra bit han åkte efter oss, 3-4 km haha

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
15 januari 2008
Hehe också lyckats med det.

Åkte från macken och till onoff, var en vänstersväng som jag tog lite aggressivt och parkera sen, då kom det en tant och sa: det läcker om din bil...
sa rakt ut: fan snackar du om det läcker inte om min bil, och gick runt till högersidan och titt på fan det satt inget tanklock på och vid vänstersvängen öste det ut ett antal liter lol .

Var en Opel manta B som inte hade såna nymodigheter som blockar soppan även om man saknar lock roll .

- Time Attack -

Sök