3487
Sök

Köpa min första bil

Körv
3 535 Inlägg
17 februari 2008
Den golfen var väldigt fin.. Men kamremmen måste bytas på den. Och det är varken enkelt eller billigt.

Men bra bil annars smile

Och dessutom behöver man ingen fullblodsräser. IMO är det viktigare hur den ser ut.

Truckdriving Man

RM-operatör
667 Inlägg
17 februari 2008
EmilHammarlund skrev:
Akta dig för farliga skitbilar exempelvis Citroen AX, Nissan Micra, Volvo 400.

Förklara sig nu? Nog kan en 400 vara farlig om du står framför den,det köper jag. Men skitbil? Nej den tar jag inte. Billig att äga och hålla igång,2,0 direktinsprutade mellan 93-96 är grymt pigg med sina 110 friska.
Krocksäkerhet i Volvoklass(med tanke på storlek).

4 637 Inlägg
17 februari 2008
ShyGuy skrev:
EmilHammarlund skrev:

Förklara sig nu? Nog kan en 400 vara farlig om du står framför den,det köper jag. Men skitbil? Nej den tar jag inte. Billig att äga och hålla igång,2,0 direktinsprutade mellan 93-96 är grymt pigg med sina 110 friska.

Ett av de absoluta sämsta besiktningsresultaten enligt Svensk bilprovning. Uselt rostskydd. Trång för sin storlek. Mycket dålig krocksäkerhet med tanke på storleken enligt bland annat enligt Folksams statistik över verkliga olyckor.

Behöver jag säga något mer?

V-Power
1 186 Inlägg
17 februari 2008
EmilHammarlund skrev:
ShyGuy skrev:
EmilHammarlund skrev:

Ett av de absoluta sämsta besiktningsresultaten enligt Svensk bilprovning. Uselt rostskydd. Trång för sin storlek. Mycket dålig krocksäkerhet med tanke på storleken enligt bland annat enligt Folksams statistik över verkliga olyckor.

Finns de någon sida där man kan se hur olika modeller har fått för anmärkningar på besiktningen?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

4 637 Inlägg
18 februari 2008
Konbanan skrev:
EmilHammarlund skrev:
ShyGuy skrev:

Finns de någon sida där man kan se hur olika modeller har fått för anmärkningar på besiktningen?

Det finns en väldigt bra bok att köpa bland annat på bilprovningen.

2 072 Inlägg
18 februari 2008
eller en merca 190a big_smile kolla in min (till salu)

Sandzoo i da house

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 februari 2008
laazy skrev:
Konbanan skrev:
laazy skrev:
http://www.blocket.se/vi/15214601.htm?ca=13_s
Där har du en fin golf, kostar dock 2k mer änn vad du har men det kanske går att pruta ner.. Liten pigg och bränslesnål bil.

Liten o pigg... visst e den liten men jag tror knappast den e speciellt pigg.

En 4 cylindrig 1,8 på 90 hk som har gått över 26 000 mil, hur pigg kan den vara?

Hehe, ingen räser direkt men hyffsat pigg för att bara ha 90hk med tanke på vikten.

De kan väl vara pigga för de, jag hade en -87a golf IIa, gjorde mig av med den förrförra sommaren, hur som helst var 0-100 och toppfart exakt samma som när den var ny, vilket är rätt anmärkningsvärt.
Då hade den gått runt 23 000 mil dock.

Kan iaf varmt rekommendera en Mk2 för de som har lite pengar. De är ju fan billigare än att ta bussen.
Har en till i familjen, kostar typ 1200 per år i skatt eller nåt, försäkringen låg på 1600, är lite högre nu tack vare borgarna, så typ 2000 då för trafik.

Delarna va sjukt billiga, drog rätt mkt soppa dock (hade förgasare), men 0.85 kom man inte över hur man än körde tongue

Kan iaf hålla med om att hålla sig borta från franska bilar och volvo 4- serie samt 3- serie tongue

1 813 Inlägg
18 februari 2008
Calibra.. finns med som en lösning.. billig bil tänkte då på lilla motorn 8ventilaren..  inte så dyra att äga och dricker inte jätte mkt...!  och skulle man få pengar undertiden och vill då styla tex så finns det gott om grejer. massa billiga grejer på blocket tex smile bra fin bil;) lite sportig hehe..!!  finns gott om bilar i din prisklass men det e rätt lurigt oxå efter som dom priserna så brukar det oftas vara fel på bilarna.. visst kan ju köpa en helt ny bil som inte rullat 1cm och där kan finnas fel redan där... ! kolla blocket och och kolla på olika bilar som du får intresset för.. innan du åker och kollar så ta reg nr och ring ett försäkringsbolag  kolla gärna med massa försäkringsbolag med för det e olika priser..!!  ta inte första bästa som många gör.. har själv gjort det en gång och aldrig mer sånt hehe:P lycka till!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök