3739
Sök

Volvo eller Saab?

20 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Tjena ska köpa en bil, här kommer följande!

1. Volvo 850 T5-R
2. Saab 9-3 2,0T
3. Saab 9-3 2,0

Vilken ska jag välja? Behöver veta vilken som är billigast i drift och reservdelar + vilka problem ska jag se upp.

C(^^,)
453 Inlägg
11 september 2008
Tror mer eller mindre att du skapat en pajjkastnings tråd nu då alla kommer kriga om vilken bil som e bäst tongue

EDIT: såg att en hann före mig tongue

Jag skulle kört på Saaben.
Sen är ju givetvis saaben utan turbo billigast i drift & försäkring!
Saab ska du se upp med Växellådan! Köp inte en som vart buskörd!
Senast redigerat av HKS (11 september 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
11 september 2008
volvo smile men problem finns ju i alla bilar. det kommer du aldrig att kunna unvika. speciellt om du köper en turbo motor för då märker du att du vill chippa/trimma och leka lite och då blir det bara värre och värre smile köp en el driven spark cyckel vetjja smile ingen försäkring behövs.

-den satt som en fläskläpp-

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
11 september 2008
ja du, välj vad du vill ha... Men om du ska du ta en saab köp ingen 2,0t? köp en 93 aero då mycket snyggare med kjolar o går som fan mycket bättre.
850T5R är en äldre bil, så finns alltid problem med dem, fast de är riktigt snygga o ljudet me 3" är det inte mycket som slår!

Det där med lådorna är ju bara för de äldre saabarna, klart de kan la rasa de nya också, men de håller mycket bättre än de äldre.

Varför köpa sån skit som audi, bmw o merca wink Nä man kan åka kvalite smile

//David
Senast redigerat av 99_turbo (11 september 2008)

Med Lem
29 Inlägg
11 september 2008
Köp en t5:a... för där vet du att det händer nåt under huven när man gasar....också är volvo kända för sin kvalité och säkerhet smile

MINSKA DÖDSOLYCKORNA PÅ VÅRA VÄGAR! Kör på trottoaren.

1 079 Inlägg
11 september 2008
Det är ju alla ni stolpskott som varnar för pajkastning som startar den!

F.ö. skulle jag valt en S70 T5 hellre än en 850 T-5R. Nyare och bättre bil, mindre rost med mera.

Saaben är för mig inget alternativ då den är för gammal. Gamla saabar finns det anledningar till varför de är så billiga.

Leg. nöt
460 Inlägg
11 september 2008
Nu säger ja som kör volvo att du ska ta å köpa dej saab 9-3 2.0T -99...

SAAB

SKÅNING
1 215 Inlägg
11 september 2008
hade egentligen valt volvo men när det gäller en så ny som med FWD så hade jag valt saab turbon utan tvekan

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

133 Inlägg
11 september 2008
Varför fråga vad andra tycker, iväg och kolla på bilarna ev, provkör dom så du får en egen uppfattning. Sen kvalitets mässigt sätt så ligger dom väl ganska lika.

940ltt

plattsättare!
804 Inlägg
11 september 2008
packboxen är ett vanligt fel på 850in om den läcker olja och framvagnen går att titta på innan man köper

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

20 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Mr_EmCom skrev:
Varför inte en BMW, du gillar ju uppenbart de märket.. Din avatar tyder iaf på de..

Klart att BMW är bäst, men det är så att man hittar ingen 320i e36 med låga mil för ett humant pris, hade en 318i som blev stulen och en 320i som jag fick låna från brorsan fast han vill ha den nu så jag får skaffa mig något för en bra slant, så jag tänkte testa något vassare och kanske lite nyare. 850 T5-R är en riktig busbil, medans Saab 9-3 2,0T är alldaglig + att den är billig. samma sak gäller 9-3 2,0:an. Egentligen hatar jag volvo, men många säger att den går riktigt trevligt så tänkte testa.

En så länge har jag fått upp ögon för en Saab 9-3 2,0SE års-1998, gått 13800mil för 32,000kr, för samma pris kan jag dessutom få en 850 T5-R men men, saaben är nyare och snålare, men volvon är roligare. Någon som vet hur mkt de här drar blandat?

P.S tänker inte slösa mer än 35,000kr med tanke på att mitt m3 bygge slukar mkt pengar.
Senast redigerat av Razer911 (11 september 2008)

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
11 september 2008
även bussningarna i bakvagnen är dåliga på 850.

En 850T5R ligger la på blandad på 1 litern där... beroende på hur du kör.
93 kanske ligger på 0,8-0,9?

//David
Senast redigerat av 99_turbo (11 september 2008)

x40
1 209 Inlägg
11 september 2008
håller med 940black....

Volvo S40 turbo.

118 Inlägg
11 september 2008
Razer911 skrev:
Tjena ska köpa en bil, här kommer följande!

1. Volvo 850 T5-R
2. Saab 9-3 2,0T
3. Saab 9-3 2,0

Vilken ska jag välja? Behöver veta vilken som är billigast i drift och reservdelar + vilka problem ska jag se upp.

hej hej har inte hört nån som är miss nöjd med en r dirkt snarare tvärt om   men en sabb är ju inte dumt  men köp inte den lilla motorn  i saben  har lite barn sjukdomar  som att dra olja å byta turbo

5 089 Inlägg
11 september 2008
bara älskar den rubriken, och så är det snart helg och spriten kommer fram:D

Men till frågan, jag tycker volvo. egen erfarenhet. volvon är känd för att hålla bra medans saaben i mina ögon är som en trimmad symaskin på många sätt.. Håller tills garantin går ut, speciellt nya 900/gammla 9-3an

\Lindgren

1 079 Inlägg
11 september 2008
FLindgren skrev:
bara älskar den rubriken, och så är det snart helg och spriten kommer fram:D

Men till frågan, jag tycker volvo. egen erfarenhet. volvon är känd för att hålla bra medans saaben i mina ögon är som en trimmad symaskin på många sätt.. Håller tills garantin går ut, speciellt nya 900/gammla 9-3an

Håller med. Ska man ha Saab ska man ha ny.

4 299 Inlägg
11 september 2008
HKS skrev:
Jag skulle kört på Saaben.
Sen är ju givetvis saaben utan turbo billigast i drift & försäkring!
Saab ska du se upp med Växellådan! Köp inte en som vart buskörd!

Ska du ha saab så kör på en turbobil, gillar du o gasa så kommer du ångra dig om du köper en utan.

Att 2.0i (utan turbo) e billigare i drift o försäkring e de väl sisådär med. Av ren erfarenhet vet jag att en turbo kostar lika mycke i försäkring, om de gäller halvförsäkring iaf. Sen så e de ingen skillnad i soppaförbrukning, snarare så att turbobilen kanske till och med drar lite mindre enligt mina erfarenheter...

Men annars e 850 T-5R en sjysst bil de me, kanske strået vassare än 9-3an. Vet dock inte så mycke om 850 mer än att man ska se upp me packboxen vid lådan. Ingen rolig kostnad om man lämnar in, min morbror får ge 12.000 kr för den reparationen på sin 2.5T.

Annars så e de bästa att provköra bilarna o skapa din egen åsikt om vilken du trivs bäst i smile

//Jacob

Administratör
11 960 Inlägg
11 september 2008
Tråd rensad på irrelevanta inlägg. Trådskaparen har specifika bilar han är intresserad av och han är uppenbarligen inte intresserad av förslag som "Köp audi".

Ni som inte har något vettigt att bidra med skriver inte här mer.

/admin

PS. Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

457 Inlägg
11 september 2008
Gillar din jämförelse starkt Chrizz! big_smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 september 2008
chrizz skrev:
Tråd rensad på irrelevanta inlägg. Trådskaparen har specifika bilar han är intresserad av och han är uppenbarligen inte intresserad av förslag som "Köp audi".

Ni som inte har något vettigt att bidra med skriver inte här mer.

/admin

PS. Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost.

Tack för mitt nyaste sig-citat tongue

Jag tycker att du ska prova ett par olika av dom bilar du funderar över och sen väljer den du tycker bäst om.

Vi här på forumet kan ju inte säga åt dig vilken bil du kommer att trivas bäst med.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök