3349
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

huh?
10 427 Inlägg
29 oktober 2012
hardrox skrev:
cheffer skrev:
hardrox skrev:
Jobbar i matbutik.. 15,000 efter skatt. drygt 120-130h arbetstid i månaden.

Inte så illa ju. Jobbar som plåtslagare och kommer upp i 14 ungefär, 8-16 heltidsanställd.

Ne det är verkligen bra betalt med tanke påatt det nte krävs utbildning. Har bara jobbat i 1,5år.
Bästa månaden hittils är 17,440 efter skatt.. Var nog ca 140h. Dock lite extra röda dagar

Man anger före skatt, fööhäällvette! tongue wink

1 422 Inlägg
29 oktober 2012
steifan skrev:
hardrox skrev:
cheffer skrev:

Inte så illa ju. Jobbar som plåtslagare och kommer upp i 14 ungefär, 8-16 heltidsanställd.

Ne det är verkligen bra betalt med tanke påatt det nte krävs utbildning. Har bara jobbat i 1,5år.
Bästa månaden hittils är 17,440 efter skatt.. Var nog ca 140h. Dock lite extra röda dagar

Är väl upp till var och en det smile För mig är det viktiga vad jag får ut per månad, därför säger jag det tongue 34% skatt om jag inte minns fel haha

huh?
10 427 Inlägg
29 oktober 2012
cheffer skrev:
steifan skrev:
hardrox skrev:

Är väl upp till var och en det smile För mig är det viktiga vad jag får ut per månad, därför säger jag det tongue 34% skatt om jag inte minns fel haha

Jojo, men trådens syfte är att andra ska veta vad man tjänar inom ett visst yrke och kommunal skattesats är inte så intressant. För mig är det viktiga hur stora utgifter jag har varje månad, men det skiter väl annat folk i fullständigt tongue

Och tjänar du 28 000 före skatt i kommunen med lägst skatt (egentligen var det 9 kommuner som hade lägre, fail) så får du ut 19675kr och 18390kr i den som har högst. Enorma skillnader !

http://media.tumblr.com/tumblr_m8epz0OAlu1qzpkqf.jpg

tongue
Senast redigerat av steifan (29 oktober 2012)

1 422 Inlägg
29 oktober 2012
Haha har timlön tongue 130 i timmen före skatt om jag inte missminner mig wink Ska kolla upp lönepapperen. Nu ska vi inte vara sån!

huh?
10 427 Inlägg
29 oktober 2012
cheffer skrev:
Haha har timlön tongue 130 i timmen före skatt om jag inte missminner mig wink Ska kolla upp lönepapperen. Nu ska vi inte vara sån!

Se därja, 130 bör väl vara skapligt för att vara i handelsbranschen - ca 22400kr.
Lägstalönerna inom handels tror jag ligger på runt 19000 om man är över typ över 12 år.
Men det är väl skapligt generösa OB-tillägg inom handel om jag inte missminner mig (jämfört
med vad "kollegor" i hotell/restaurangbranscherna har).

1 422 Inlägg
29 oktober 2012
steifan skrev:
cheffer skrev:

Se därja, 130 bör väl vara skapligt för att vara i handelsbranschen - ca 22400kr.
Lägstalönerna inom handels tror jag ligger på runt 19000 om man är över typ över 12 år.
Men det är väl skapligt generösa OB-tillägg inom handel om jag inte missminner mig (jämfört

Metall om jag får be wink

huh?
10 427 Inlägg
29 oktober 2012
cheffer skrev:
steifan skrev:
cheffer skrev:

Metall om jag får be wink

Aha, jag tänkte väl på den där andra liraren då. neutral

IF Metall - Teknikavtalet (antar jag?) har väl iofs sämre ob-tillägg än handel tongue "nice 2 know"

731 Inlägg
29 oktober 2012
Jag ligger på drygt 115 timmen. Lever på ob

74 Inlägg
29 oktober 2012
Det är ju lagstadgat förbud mot stöld, förrutom om man heter Staten då....

Knegare
718 Inlägg
29 oktober 2012
30 000 norska kronor = 34 741,9284 svenska kronor
Allt i allo på en blivande tunnel i Norge.. Liten entrepenör, finns ännu mer att hämta hos de större bolagen.

jobbar ca 150H / Mån.
Senast redigerat av Murvald (29 oktober 2012)

William 2009-02-20

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 oktober 2012
Kollan skrev:
Pluggar på universtet så jag får 2900 från CSN,
Sen jobbar jag runt åtta dagar i månaden som cykelrep/skidvallare så sammanlagt får jag ut ungefär 10.000..

Tråkigt att knappt ha något ledigt, men vad gör man inte för att slippa studielån på typ 200.000 när man går ut skolan wink

Samma här, 2900 från CSN, vilket inte är mycket att skryta över. Fast å andra sidan, när man kommer in i arbetslivet efter genomförd universitetsutbildning kommer man förhoppningsvis inkassera lite mer tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

420 Inlägg
30 oktober 2012
IceEyes skrev:
Kollan skrev:
Sen jobbar jag runt åtta dagar i månaden som cykelrep/skidvallare så sammanlagt får jag ut ungefär 10.000..

Tråkigt att knappt ha något ledigt, men vad gör man inte för att slippa studielån på typ 200.000 när man går ut skolan wink

Samma här, 2900 från CSN, vilket inte är mycket att skryta över. Fast å andra sidan, när man kommer in i arbetslivet efter genomförd universitetsutbildning kommer man förhoppningsvis inkassera lite mer tongue

Inte många som får bra jobb efter en universitetsutbildning så hoppas inte på för mycket...

Knegare
718 Inlägg
30 oktober 2012
Jimmylainen skrev:
IceEyes skrev:
Kollan skrev:

Inte många som får bra jobb efter en universitetsutbildning så hoppas inte på för mycket...

Fast jag tror han kan sitta ganska lugnt ändå... Lite mer än 2900kr är allt från 3500 - 3500000kr tongue

William 2009-02-20

Meldem
4 137 Inlägg
30 oktober 2012
140kr skattat och klart...   Om dagen.. Försäkringskassan utvecklingsersättning. sad

3 Inlägg
31 oktober 2012
Jimmylainen skrev:
IceEyes skrev:
Kollan skrev:

Beror ju på vad man pluggar till, var man pluggat, hur länge man pluggat, och hur engagerad man är.
Har man pluggat kurser i religion i Dalarna finns det inga jobb. Men har man läst 3-5 år inom exempelvis teknik/ekonomi/juridik osv så finns det gott om jobb som är välbetalda. Du är bara bitter för att du missade utbildningståget wink

420 Inlägg
31 oktober 2012
chef1 skrev:
Jimmylainen skrev:
IceEyes skrev:

Beror ju på vad man pluggar till, var man pluggat, hur länge man pluggat, och hur engagerad man är.
Har man pluggat kurser i religion i Dalarna finns det inga jobb. Men har man läst 3-5 år inom exempelvis teknik/ekonomi/juridik osv så finns det gott om jobb som är välbetalda. Du är bara bitter för att du missade utbildningståget wink

Jag har utbildning så jag klarar mig gott och väl.

De bekanta jag har som gått ingenjörsutbildningar har inte precis fått det lätt med jobb. Allt från Civilingenjör till dataingenjör, där det även sägs finnas mycket jobb men tydligen inte.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
31 oktober 2012
Jimmylainen skrev:
IceEyes skrev:
Kollan skrev:

Självfallet är en universitetsexamen ingen garanti för ett välbetalt arbete, eller arbete över huvud taget, men man får väl se till att vara aktiv och verkligen försöka komma in på arbetsmarknaden via praktik eller dylikt. Och skulle det krisa rejält har jag en sparad summa pengar som jag ska ta CE-kökortet för smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

86 Inlägg
31 oktober 2012
IceEyes skrev:
Jimmylainen skrev:
IceEyes skrev:

Självfallet är en universitetsexamen ingen garanti för ett välbetalt arbete, eller arbete över huvud taget, men man får väl se till att vara aktiv och verkligen försöka komma in på arbetsmarknaden via praktik eller dylikt. Och skulle det krisa rejält har jag en sparad summa pengar som jag ska ta CE-kökortet för smile

CE-kortet är ingen garanti på jobb heller kan jag lova dig..

Relativt nyutbildad transportare

Har alla körkort, b, be, c, ce
YKb som krävs för o köra yrkesmässigt
krankort, hjullastarkort, truckkort, ADR farligt gods

har det mesta satt säga. Har varit arbetslös i drygt 2 månader, sökt mig less på jobb, och då har jag även en del kontakter men det är jävligt svårt!

säger som många andra inom åkeri-branschen, - passa på att göra nåt annat medan ni har chansen
Senast redigerat av Firecat (31 oktober 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
31 oktober 2012
MRosenson skrev:
Har egen firma, bästa månaden hittills inkasserade jag ~60 000kr inkl moms, alltså ~50 000kr exkl moms.
Då jobbar jag sällan fullt, den där månaden jobbade jag ~120 timmar har jag för mig.

De bästa ja gjort i hela mitt liv va att starta eget, rekommenderar helt klart fler att göra detta! Våga chansa lite, speciellt om ni ändå är arbetslösa smile

Jag är arbetslös och har funderat på detta. Men är väldigt ung och har inte så mycket utbildning.
Vad gör din firma för nåt? smile

618 Inlägg
31 oktober 2012
Jimmylainen skrev:
chef1 skrev:
Jimmylainen skrev:

Jag har utbildning så jag klarar mig gott och väl.

De bekanta jag har som gått ingenjörsutbildningar har inte precis fått det lätt med jobb. Allt från Civilingenjör till dataingenjör, där det även sägs finnas mycket jobb men tydligen inte.

Allt från civilingenjör? Inom vad då?

Kan ta några exempel på ett par bekanta.

(högsk. ing.)Materialingenjör på en liten skola - jobb direkt.
(högsk. ing.)Maskiningenjör medelstor skola -jobb direkt.
(högsk. ing.)Berg och anläggning liten skola - jobb inom en månad.

Senast hade t.ex Örebro universitet, (dvs ett universitet med mindre "status" än chalmers och KTH), 89% maskiningenjörer som fick jobb inom sex månader efter examen.

Men men, det återstår att se när man går ut om man får jobb eller ej.. Marknaden verkar ju inte vara påväg uppåt med alla dessa varsel över hela Sverige..

Sök