3538
Sök

Tar inte brända skivor, kan man manipulera cd växlaren !?

19 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Hej.
Jag har en Clarion cd växlare, får återkomma med det exakta namnet på den. Men iallafall så undrar jag om man kan lämna in den någonstans eller göra något med den så den kan spela upp brända skivor. För tillfället fungerar bara riktiga skivor hmm

mvh jacke.w

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
1 februari 2009
är de brända ljud skivor, eller mp3 skivor?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

19 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
bra fråga du tongue ,, ehh jag tror bara att det var brända ljud skivor jag provade med!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 februari 2009
Tror inte det beror på CD-växlaren i sig utan mer att du antingen bränner i fel format eller på fel skivor. Vad använder du för program att bränna med? Testat olika märken/sorter av skivor?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

93 Inlägg
1 februari 2009
Jag har varit med om att vissa inte tar MP3-skivor men andra brända skivor. Är det samma för dig?

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

19 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Tror inte det beror på CD-växlaren i sig utan mer att du antingen bränner i fel format eller på fel skivor. Vad använder du för program att bränna med? Testat olika märken/sorter av skivor?

okey. skivorna jag använder heter  " CD-R" vanliga 700 mb (80 min) . De funkar i en del cd spelare, andra inte, så felet ligger någ hos cd spelaren. Jag bränner genom windows media player, enklast så;)

655 Inlägg
1 februari 2009
vilket program bränner du med?? va samma sak för mig, ja brände då med nero, sen prova ja i media player, och då funka de fint:)

19 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
_Sofie_ skrev:
Jag har varit med om att vissa inte tar MP3-skivor men andra brända skivor. Är det samma för dig?

jag har bara provat med vanliga skivor (clas ohlson tongue )  de heter CD-R. Men bilen är mer än 10 år gammal och har ingen anning om hur gammal CD-växlaren är så tror inte att den tar mp3:O

19 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
wetese skrev:
vilket program bränner du med?? va samma sak för mig, ja brände då med nero, sen prova ja i media player, och då funka de fint:)

okey smile så det funkar för dig när du bränner i windows media player !?  jag får prova igen helt enkelt smile

Driifter;)
1 630 Inlägg
1 februari 2009
det ska finnas svarta cd-r skivor.. de ska funka bättre . vet när man brände spel till ps1 för längesen så funka de olika bra beronde på olika skivor.. lättare o läsa om de mörkare tjockare film på skivan lr vad man ska säga

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

19 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
det ska finnas svarta cd-r skivor.. de ska funka bättre . vet när man brände spel till ps1 för längesen så funka de olika bra beronde på olika skivor.. lättare o läsa om de mörkare tjockare film på skivan lr vad man ska säga

okey smile tack för tipset, får prova mig fram

Aktad Medlem
301 Inlägg
1 februari 2009
Kan du välja hastighet på bränningen så kan det spela roll.. lägre = bättre har jag upplevt.

655 Inlägg
1 februari 2009
japp, funkade i windows media för mig iaf:)

Meister
6 763 Inlägg
1 februari 2009
morganevelina skrev:
Kan du välja hastighet på bränningen så kan det spela roll.. lägre = bättre har jag upplevt.

Precis så är de i morsans v70. Bränner man i 8x så funkar de men om man kör typ 48x så funkar de inte. Så testa att bränna långsamt

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 februari 2009
Inzanity900SE skrev:
ChriZtoffer skrev:

okey. skivorna jag använder heter  " CD-R" vanliga 700 mb (80 min) . De funkar i en del cd spelare, andra inte, så felet ligger någ hos cd spelaren. Jag bränner genom windows media player, enklast så;)

Då råder jag dig att testa bränna med andra skivor och i lite lägre hastighet. smile För med rätt skiva för din CD-växlare så ska den läsa! Men det har hänt mer än en gång att en viss skivtyp inte fungerar bra, lika så att man har bränt i för hög hastighet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

627 Inlägg
2 februari 2009
Som några varit inne på här. Alla cd-spelare kan läsa brända skivor, allt hänger på hastigheten man bränner med (ibland även vilket medium man använder, skivor alltså). Orginalskivor har ju trots allt blivit brända och skapade någon gång! smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

19 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
Tack för alla svar big_smile döö nice av er!  blir ut o dunka på 18 årsdagen !

892 Inlägg
3 februari 2009
Det kan också vara så att du måste "stänga" CD skivan också, dvs. göra så att det inte går att bränna in mer på den. Jag vet inte hur det ser ut med dagens spelare, men vet man var tvungen att göra detta förr, kan ju vara liknande med din spelare.
Det ska finnas en funktion i ditt program du bränner med där du kan välja att du vill stänga skivan efter bränning, så fyll den och stäng sen.

Jag har dock för mig detta bara gäller för musik CD, alltså med spår och saker, inte MP3 CD då.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Diamond
540 Inlägg
3 februari 2009
Ett tips.. bränn hellre genom Itunes..  blir bättre. och då kan du välja om du skall bränna som MP3 lr ljudcd..  för oftast när man bränner genom win media player, så blir dem MP3-skivor..

I'm Rick James Bitch!

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
3 februari 2009
Bränn lägsta möjliga hastighet, och JA alla cd-spelare tar inte mp3 skivor.. Brukar fungera om du då bränner ljudcd istället men då går det bara att ha 20låtar på skivan som med vanlig köpt skiva så att säga..

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!

Sök