3521
Sök

Jbl Gto 1214, Lådförslag?

278 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Tjena! Jag har beställt 2 st JBL GTO 1214 bashögtalare, nu ska jag bygga en låda av 22mm spånskiva är det tänkt, jag vet inte riktigt om jag ska ha sluten eller portad låda.. Jag lyssnar mest på Techno / remix / RnB.. Vill gärna höra era förslag och mer än GÄRNA mått också (A) wink

Mvh Fabian

2 914 Inlägg
26 maj 2009
jag har några ritningar på låda (färdiga med mott och allt) tongue
jag har byggt från dom själv tongue
kan lägga in dom på mitt galleri och projekt eller vad fan det heter tongue
har till portat, ska bara ut och hämta papprerna och scanna. vänta nån minut. tongue
Senast redigerat av kalle_kalle (26 maj 2009)

278 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:

Jadå fan in med dom bara smile funka den bra då eller ? Du körde med bara en 1214 bas ? Hur blir det då med 2 stycken ? tongue bara köra dubbel volym på skitet kanske ?

2 914 Inlägg
26 maj 2009
fabbemannen skrev:
kalle_kalle skrev:

Jadå fan in med dom bara smile funka den bra då eller ? Du körde med bara en 1214 bas ? Hur blir det då med 2 stycken ? tongue bara köra dubbel volym på skitet kanske ?

körde med 2 st tongue
håller på scanna nu tongue är inte så haj på det men ska se om det inte lyckas (slutet blev lite större än vad jbl själva säger... kanske är dämpningen inräknad??

2 914 Inlägg
26 maj 2009
nu har jag scannat alla 3 ritningar (rekomenderar den med sluttande front om du vill ha portat) kolla bara så att den rymms i bilen innan, (dom är anpassade efter mercedes 190)

jobbar påre
751 Inlägg
27 maj 2009
hade kört med 2 x 12" kan aldrig bli för mkt..smile har man för lite så får man kräääma nå jäävulskt.har man många basar behöver man inte kräma ut lika mkt och får en renare gång helt enkelt=) mina spelar inte ens hälften av de dom kan och kan då säga att i min kupé vill man inte vara i om man krämar max=)

Sök