2891
Sök

Ford Sierra DOHC 2.0 -92 , Start Problem ( Problemet Löst )

107 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Hej
Jag hjälpte min polare i helgen att byta växellåda på sin ford sierra.
Och nu när vi skulle starta den var den helt död, Vi har försökt lokalisera ett fel men hittar inget.
Vi är "nybörjare" på det här och har ingen erfarenhet av att lokalisera fel direkt, Vi har kollat dom kablar, kontakter vi har sett och allt sitter i ( Det är en kontakt som inte är i kopplad som kommer ur en kabelhärva strax efter batteriet i motor rummet och så är det en lös jord på vänster sida längst fram i fronten, verkar inte leda någonstans)

All el funkar , lysen etc. Förutom El hissarna som också lagt av under bytet.
Vi har kollat alla säkringar i motorummet och dom är hela.
Vi hade minus borttagen under bytet. Det vi gjorde var byta växellåda, koppling och svetsa avgasröret.

Nu till problemet: Startmotorn går runt , Bränslepumpen går igång när tändningen vrids på, Men ingen soppa verkar nå fram eftersom stiften inte blir blöta, Den tänder inte heller ifall man tar bort stiften och lägger det mot "insuget".

Dom dagarna vi höll på var det plus grader så det borde inte kunnat frysa i ledningarna. Vi försökte med startgas då så lät det som han fick lite gnista , det gick inte att starta bilen men den börja lite grann. Idag när vi provade med startgas igen så var den tvärdöd.

Någon som har en aning om vad det är för fel?

Skulle vara väldigt tacksam ifall någon kan komma med råd och tips.

Mvh Modigh
Senast redigerat av -Modigh (5 december 2009)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 december 2009
Satte ni tillbaka jordkabeln? den brukar sitta i en av bultarna till sprängkåpan så man måste ta bort den för att få bort lådan, så kolla så ni är säker på att ni har satt tillbaka den.... Sitter inte jorden där så kan man få världens underligaste problem smile
Senast redigerat av _Glenne_ (3 december 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
3 december 2009
Sitter en strömbrytare i bagagen, i reservhjulsbaljan.. Kolla så inte den löst ut (en vit knapp i mitten)

Before anyone did anything, Elvis did everything...

107 Inlägg
4 december 2009
Trådstartare
Tack för svaren

Jorden har vi satt dit.

Ska kolla det med knappen i bagaget, men bränslepumpen går ju så tveksam om det kan vara problemet.

Fått lite tips om VR - Givare som sitter vid oljefiltret. Ska försöka lokalisera den och kolla.

Mer råd och tips är välkommna.

Mvh Modigh

107 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Hej
Problemet löst, Tack för tipsen. Det var kontakten till vr-givaren som inte satt i.

Mvh Modigh

Sök