Nu j****r...
Det blev en till solotur till garaget idag, och gissa vad... Jag fick lös bultskrället som vägrat så länge!! Victory! Det betyder alltså att navet är löst och saker rör på sig igen.
Kladdigt och skitigt värre var det, men det gick riktigt smärtfritt faktiskt.
Passade på att slipa rent drivknuten och målade den ett par lager, blir lite finare i alla fall.
Nya damasken på plats! Slipade drivaxeln med och gav den ett par lager färg som ovan.
Medan jag väntade på att färglagrena torkade hann jag med att löda ihop lite klippta kablar till stereon och kopplade i de främre original högtalarna som jag hade i min hög med delar och testade med Sister_in_black's stereo. De funkade kanonbra så nu behöver jag bara en egen stereo så kan jag ha disco i GT4an med om man är på det humöret, sån lyx alltså.
Och här har vi anledningen till att drivknutsdamasken gick sönder från första början: Den sista stumpen av mitt Ferrita avgassystem består av hemmasnickrat mumbojumbo och avgasklammret som syns ovan har skurit sönder damasken då hela NOLL av tre av de bakre avgasupphängningarna finns kvar och håller upp det... -.-
Det blir att byta ut hela den delen av avgassystemet senare, men för stunden funderar jag på att bara ta bort klammret och sätta dit ett par vanliga slangklammer tills vidare så jag inte riskerar att förstöra damasken igen. Och självklart hänga upp avgassystemet.
Vad blir härnäst?
Jo måste låna in en svets så jag får lös en av bultarna som håller fast delen som håller fast bromsklossarna då den bultskallen var rund. Jag skruvade inte ihop allt igen idag då det är som enkelt att jobba med den trasiga bulten medan navet är på marken. Och hänga upp avgassystemet då, sen besiktning hoppas jag!