2727
Sök

Baslådor, 2x12 eller 2x10 och vad för märke?

Hard roller and cruising low!
237 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Hade tänkt mig en Gas alpha 212 http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha-212-baspaket-2-
Fast en polare sa till mig att "Gas grejerna är igentligen för litet steg till då basarna är på 600w 4ohm och steget ger en bas 285w till 4ohm som du ska splitta vilket gör ungefär en drop till 200-230watt per bas"

Min budget är på 2000-3000 kr och är osäker på om jag ska köpa tior eller tolvor? Vad är bäst, vill ha tryck i basen?

16 197 Inlägg
4 september 2012
Köp EN bra bas istället.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
4 september 2012
Köp EN bra bas istället.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
4 september 2012
Som sagt, Köp EN bra bas istället.

Hard roller and cruising low!
237 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Okej, jag är inte alls bra o kan ni länka några bra baslådor med steg? smile

682 Inlägg
4 september 2012
Köp begagnat! Går att hitta redigt bra.

Dock hade jag börjat med ett redigt tungt framsystem och DÄMP. 

Stirra dig inte blind på effekten! Välljudande och rätt installera grejer låter vääldigt mycket bättre.  Och ett ljudsystem kan inte låta bättre än sin svagaste länk. 

Börja med att kika på en Huvudenhet iallafall! En bra sådan höjer hela ljudbilden flera steg. 

Vad är det för bas du är ute efter, muller i plåt och säte eller "kicket" i bröstet och övriga örat?   

Om det är kick, kör på ett redigt bra framsystem. har du 6.5 är det nog bra för att skaka på en hel del också!

På min 740GL med 2 Rockford fosgate T152S i varje dörr drivet av MTASC4 samt Autoleads dämpmatta i hela ytter samt innerdörren så får jag speglarna att skaka av enbart dem!  Blir även "byxfladder" så tänk på det! Framsystem är riktigt mysigt! 

Dessutom är det skönt med ett välljudande system istället öfr bara "dunkdunkdunk" , Det är kul ett tag med dunkandet, men man tröttnar!

Sök