2956
Sök

Avgassystem gått av hjälp

327 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
AH, min bild suger rövanus och beskriver nog rätt dåååligt! men ska förklara förklara med lite ord också...

om vi tänker att vi ligger bakom bilen. så äre ju den sista ljuddämparn vi ser... sen går ju typ ett rakt rör en bit. sen kommer denna stora dämpare som vi ser på bilden. som gått av från röret som kommer framifrån roll

Som bilden visar dåligt som fan, så är det ju en bit kvar på röret som kommer framifrån.. och en liiten bit från själva ljuddämparn..

Tror ni det går fixa med avgasbandage? eller äre kanske bäst att ta rörbit, å slangklämmor? roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179268/179268-5889ab292761901014af881acc8bbdfa.jpg

1 298 Inlägg
26 november 2012
Eftersom det gått av ganska nära ljuddämparen så ser de ut att bli svårt att ordna med t.ex. en rörmuff och klamrar. Svetsa ser ut att kunna bli svårt med då materialet ser ut att vara av knäckebrödskvalitet eftersom det är rostigt. Jag skulle rekomendera att försöka byta ut den bit av avgassystemet. Om du har tur behöver du inte köpa hela avgassystemet.

Vet inte vad det är för bilmodell du har men kolla Biltema till att börja med. Annars lär du kunna hitta begagnat på bildelsbasen.se

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

327 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
Pendulum skrev:
Eftersom det gått av ganska nära ljuddämparen så ser de ut att bli svårt att ordna med t.ex. en rörmuff och klamrar. Svetsa ser ut att kunna bli svårt med då materialet ser ut att vara av knäckebrödskvalitet eftersom det är rostigt. Jag skulle rekomendera att försöka byta ut den bit av avgassystemet. Om du har tur behöver du inte köpa hela avgassystemet.

Vet inte vad det är för bilmodell du har men kolla Biltema till att börja med. Annars lär du kunna hitta begagnat på bildelsbasen.se

Okeej.. får se om ja hittar nånstans...smile

Det är en golf III

1 298 Inlägg
26 november 2012
steelseries skrev:
Pendulum skrev:

Okeej.. får se om ja hittar nånstans...smile

Det är en golf III

Relativt vanlig bilmodell och fförmodligen billiga delar. Lycka till. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
26 november 2012
Nödlösning är väl att slå in en rörbit innuti och täta med avgaspasta....men som sagt.  Nödlösning.

Sök