Hej ja undrar vilken motor som är bäst egenligen. 140hk motorn eller den på 163hk (volvos motor) Ska köpa v70 och vill då köpa den som är bäst ang hållbarhet och billigast resevdelar.
140HK är ju en audimotor,så de lär väl vara betydligt bättre än volvos motorer Nä då, jag tror nog på volvos D5, då den är bra mycket modernare konstruktion... Lycka till med bilköpet fagerberg
Jag kör 130 från fulltank till att tanklampan börjar lysa med min. Drar c:a 0.4 milen vid körning på landväg i 90km/h.
har KCR box dock så är otroligt pigg och drar en D5 utan problem.
Den är till salu btw!
mvh
Du är bra rolig du, "drar en d5a utan problem" hahaha, och hästarna spelar ju så stor roll i diesel du får gärna komma hit, får vi se om du drar en d5a så lätt
Jag kör 130 från fulltank till att tanklampan börjar lysa med min. Drar c:a 0.4 milen vid körning på landväg i 90km/h.
har KCR box dock så är otroligt pigg och drar en D5 utan problem.
Den är till salu btw!
mvh
0.4 per mil i 90? Då måste det ha varit nått fel på min S70 för den låg på 0.7-0.75. Fick ner den till 0.53 mellan Luleå och Örnsköldsvik en gång. D5:an körde jag på 0.43 när jag körde hem från GBG till Umeå. Så JAG hade valt D5:an alla dagar i veckan.
"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen