A3 1,8tsq - Lindat kabelhärva och tagit bort el som jag inte behöver.
Slänger upp ett långtidsprojekt på Audin! Målet är 500+ whp. de flesta säger att jag är dum som gör det men ska bevisa att det går :) Blivande banbil eller något :)
Kämpa på med projektet, vore kul att se den färdigbyggd under 2014
hahaa nu var du rolig hhehe beror på om jag vinner på lotto eller något men det skulle vara as roligt om den blev klar. men hela bilen ska ju byggas om.
Kämpa på med projektet, vore kul att se den färdigbyggd under 2014
hahaa nu var du rolig hhehe beror på om jag vinner på lotto eller något men det skulle vara as roligt om den blev klar. men hela bilen ska ju byggas om.
men motorn hinner jag nog om det var de du mena
Man måste få vara rolig ibland Jag syftar på motorn, självklart
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Kämpa på med projektet, vore kul att se den färdigbyggd under 2014
hahaa nu var du rolig hhehe beror på om jag vinner på lotto eller något men det skulle vara as roligt om den blev klar. men hela bilen ska ju byggas om.
men motorn hinner jag nog om det var de du mena
Man måste få vara rolig ibland Jag syftar på motorn, självklart
hahha det är bra med lite humor haha motorn är skit dyr att bygga
Tjenare förlåt för att det inte har hänt något här på länge men det beror på att jag har blivit arbetslös och flyttat. men här kommer det en liten uppdatering.
har beställt lite roliga grejer från fastcar. det blev takata bälte och huvlås till bilen.
så jäkla snyggt bälte längtar tills jag har buren i och sportstolar
låsen får jag någon gång i veckan gissar jag på håller tummarna.
så nu lite om rubriken. en lång historia ska försöka korta ner den. (sry om ni tycker det är mycket text) Var på väg till uppsala på fredagen för att kolla på en målvaktsutrustning. halvvägs till uppsala så fasta kopplingspedalen i botten och jag fick dra upp den med foten. så höll det på några gång, sen försvann det men kopplingen slira som en tok. Men senare 10 min utanför uppsala sakta jag in bakom en lastbil. när jag ska dra förbi så ska jag växla ner för att köra om och då satt kopplings pedalen i botten igen och nu spela det ingen roll hur mycket jag drog upp den. så rullar in till kanten och kollar lite på bilen. efter några min sökande skiter jag i allt och ringer bärgare. killen som hämta upp mig var super trevlig Han fixade så man fick in bilen på verkstaden redan på måndag. måndag ringer jag verkstaden och pratar med han och han säger att han märkte att det var tomt i bromsvätskan och han fyllde på och luftade. han fick ha kvar bilen en dag till för han ville köra lite med den och se om den var bra. senare på dagen ringer jag och säger att jag är på väg och han säger kom förbi. på vägen hem känns koppling stenhård och inge slir så super lycklig. men det fick man inte vara länge för precis utanför västerås så sitter pedalen i botten igen så fly förbannad som man blir skiter jag i och dra upp koppling och karate växlar den till min kompis verkstad. Där märkar jag att det pissar ut mellan motor och låda. och jag blir mer förbannad. så jag in på ax katalogen och beställer utrampningslager, lamell och tryckplata ( fråga mig inte vrf jag inte köpte svänghjul oxå). men nästa dag när jag prata med min kompis som jag skulle lämna in bilen hos tyckte jag skulle köpa ett svänghjul oxå så jag bestämde mig att lämna tillbaka allt och köpa ett kopplings kit med lamell, tryckplata och stelt svänghjul som ersätter dubbelmasse. men hade inte råd att laga den på verkstad så bestämde mig att fixa det själv så här kommer alla bilder om ni är kvar efter historian.
upphissad ut med batteri, luftburk, batteribrygga, vissa kontakter, startmotor och växelvarjer eller vad det heter så dags att börja lossa båda drivaxlarna. fick bara bort ena drivaxeln helt, den andra sitter fast i navet :@ (bytte drivaxlar för inte länge sen) sista som hände den dagen. idag på morgonen då var den ur efter mycket slit. det värsta är att de är trång med fördelningslådan och trång garage. var tvungen att ta ner hela framvagnen för att underlätta allt. lådan borta. på bild 2 ser man ena drivaxeln sitter kvar dags att börja riva kopplingen då :d snacka inte om dålig koppling. mitt sväng hjul ser ut lika dan som tryckplatan, svänghjulen har jag ej plockat ner än hahaha "kick the clutch they said, it will be fun they said"
sista bilden för den här dagen, ska dit imorgon och skruva lite mer.
dags för två videos när jag känner på kopplingen innan jag plocka isär den.
riktigt finna glapp i svänghjulet
dags till de tråkiga jag hitta innan jag packa ihop och åkte hem var att jag kände på turbinen i turbon och märkte att den glappa i alla olika vinklar och in och ut så dags för turbo bygge. Blir nog bara en kkk k04 alltså s3 turbo får hoppas att pappa sponsrar lite
nu får det räcka med skrivandet. kommer ha träningsvärk imorgon
Angående turbon, den ska ha lite spel åt alla håll, oljan i sig självt fungerar som ett lager. Kolla i Intercoolern om du hittar spår av olja (eller som i mitt fall 4dl) så vet du om turbon är slut. sprickor i turbinhuset är också ett tecken.
Angående turbon, den ska ha lite spel åt alla håll, oljan i sig självt fungerar som ett lager. Kolla i Intercoolern om du hittar spår av olja (eller som i mitt fall 4dl) så vet du om turbon är slut. sprickor i turbinhuset är också ett tecken.
hehe lite olja hade jag i alla ic rör och i ic förut, plus han trycker ur sig olja mellan turbinerna. plus hitta lite mer roliga saker som kommer på uppdaten
Tjenare jaha då kommer det en liten uppdate igen då. fick klart koppling och turbon i fredags så här kommer lite bilder. Stelt svänghjul monterad centrerat och allt Orginal lamell och tryckplatta.
dags att riva ner den gamla k03 (tror den har tjänat ut)
efter många om moment fick jag ur den då fick jag se lite roligare saker or not
låter videon prata ist ni märkar nog felen.
då va det dags att hitta en turbo antingen en k03 eller en k04. fick tag i en kille via nordic audi vid namn robert. super trevlig kille som hade det mesta kan jag säga skulle ha en turbo och de slutade med att jag kom hem med turbo, 2,5" ferrita avgassystem, kräningshämmare från h&r och en ny front. hehehe
då var "nya" turbon monterad och jävlar vilket nice skillnad det blev
dit med do88 slang på turbon för snorken från min gamla turbo inte passa så tur att man hade en insugsslang liggande
då var allt monterat på ovansidan för utom oljelocket
sry att det hoppar lite. var trött för att fota och var på dåligt humör
fronten av tagen och dit monterad de jag köpte var läppen längst ner. fronten dit monterad igen. blev sjukt jävla nice
efter att fronten var monterad så var det upp med däcken och sen vrida igång bilen och ta den på en sväng. gick hur bra som helst. ladda 1.2 bar och dumpar riktigt fint. ända nackdelen är att han tappar oljetrycket när jag släpper på gasen men antagligen oljetillförseln som strular.
oj vad håller man på med här? jo ska göra om ett costum 2,5 tum ferrita rör för att passa lite med orginal cat. detta kan inte sluta bra med bågfil (kompisen som posar på bilden) och nu har vinkel harry kommit fram (kompis som kapar) köra så här kanske med bara en 90 graders böj rakt ut på sidan???
fick upp det till slut med det vibbar i hela karrosen så ändra mig och ska bygga 3"tum från turbo bak så fort man får in lite stålar.
nu kommer vi till det mest irriterandes jag har varit med om. ungefär 2 dager efter bil var klar. var vi ute och hade lite skoj och rätt som det är kommer kompisen fram och säger du det raslar i maskin och jag nä de gör det inte och varvar till och de raslar som bara den så de var bara köra till kanten och felsöka.
så de dagen sluta med: inte varje dag man blir hemdragen av en bmw 335d m-sport
börja leta lager direkt när man kom hem då. men var för snål att beställa hem så tänkte låta den stå till jag har råd. men kompisen ringde och tjata att vi skulle fixa den så de blev att bogsera ut den till kompisens garage så nästa tur av bosering denna gång av en saab 9-5 stylad.
de kommer komma mer bilder under rivingen i hans garage efter vad raslet är
Och jag tyckte att min gamla K03 var sprucken, men det där var ju bara löjligt Hur såg grenröret ut?
Synd med rasslandet, kan ju vara kamkedjespännaren som får för dåligt oljetryck och då är det kedjan som rasslar.. Vanligtvis skit i upptagningen i oljesumpen.
Och jag tyckte att min gamla K03 var sprucken, men det där var ju bara löjligt Hur såg grenröret ut?
Synd med rasslandet, kan ju vara kamkedjespännaren som får för dåligt oljetryck och då är det kedjan som rasslar.. Vanligtvis skit i upptagningen i oljesumpen.
okey så kan de vara ska jag vara ärlig så kolla jag inte på grenröret ehehe rasslet kommer från lådan är konstaterat så bara att riva låda igen
Tjenare, diggar veklingen din nya front! Du skrev att du fick tag på den hos någon Robert på Nordicaudi? Har du möjlighet att pm'a hans användarnamn så jag kan komma i kontakt med honom? Vill ju att min S3 ska bli lika snygg som din a3!