3646
Sök

Trimma vw golf 1.8T motor 2003 års modell, tips nån eller gärna en projekt tråd

flumberg
5 juni 2013
Trådstartare
Funderar på att skrämma upp min 1.8T en aning, har aldrig trimmat bil innan så är ute efter väg ledning eller råd!
bilen jag besitter har 3´downpipe, chippad redan ifrån bsr, större fmic &  innan jag bytte downpipen & turbo intercoolern så låg kärran på runda slängar 220 hk, skulle vilja ha upp den i mellan 300-350hk

nån som vet va stakar & kolvar håller för på denna bil? det samma med kopplingen ?

Finns det nån tex turbo som är snarlik original som man kan köpa så den är så nära bolt-on som möjligt?

Tackar för seriösa svar!

357 Inlägg
5 juni 2013
Har för mig att motorn klarar ca 300-350 orörd, du kan ju byta till en k04 turbo så får du upp den en bit, är inte säker på hur mycket man kan kräma ut ur den dock, men den klarar mycket mer än original k03 turbon smile

flumberg
5 juni 2013
Trådstartare
okej smile har ju hittat ett kit ifrån usa som jag är gött sugen på fast det ligger på en ganska bra slant men man får också rätt mycket med! men tänkte att det blir kanske bättre och billigare eventuellt om man fick tag på nån som gjort detta hemma redan fast med andra delar tongue

här är kitet ja snacka om: http://www.uspmotorsports.com/APRTransv … ystem.html

665 Inlägg
5 juni 2013
Om jag ska vara ärlig så du kan få mycket mer för de pengar om du köper saker själv.
Bensin pump på ppf
Spridare (gröna R Volvo) blocket, privat, skroten
Turbo
Slangar o rör på do88
Klämmor på do88
Styrbox ska du skicka fram o tillbaka om det inte stämmer, garanti o stuff
Tullen 25% + 15%

Min åsikt är att det kan vara billigt om du köper in saker själv, roligare.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

flumberg
5 juni 2013
Trådstartare
det va exakt det jag tänkte på!  måste ju gå att hitta nåt billigare för den summan. sen visste ja att moms & tull avgift å skit tillkommer på det priset!  sen en annan rolig sak är att om dom misstänker att det är en bomb & dom spränger skiten så får man ingen ersättning även om det sen visar sig vara så att det inte va nån bomb i paketet om man beställer ifrån usa, min syssling fick den infon när han beställde där ifrån & det är ju ganska tryggt tyckte han tongue

sexy_d skrev:
Om jag ska vara ärlig så du kan få mycket mer för de pengar om du köper saker själv.
Bensin pump på ppf
Turbo
Slangar o rör på do88
Klämmor på do88
Tullen 25% + 15%

665 Inlägg
5 juni 2013
flumberg skrev:
det va exakt det jag tänkte på!  måste ju gå att hitta nåt billigare för den summan. sen visste ja att moms & tull avgift å skit tillkommer på det priset!  sen en annan rolig sak är att om dom misstänker att det är en bomb & dom spränger skiten så får man ingen ersättning även om det sen visar sig vara så att det inte va nån bomb i paketet om man beställer ifrån usa, min syssling fick den infon när han beställde där ifrån & det är ju ganska tryggt tyckte han tongue

sexy_d skrev:
Bensin pump på ppf
Turbo
Slangar o rör på do88
Klämmor på do88
Tullen 25% + 15%

Lägg allt på papper och handla in saker själv ist.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Sök