Äntligen lite gensvar!
![smile](img/smilies/smile.png)
Tack för era svar.
Jo jag är just den personen som inte gav upp för att det finns begränsningar i hårdvaran i original styrbox. Började helt enkelt skriva om koden att acceptera de in/utgångar som finns till att ta andra givare tex MAP sensor, Flex fuel sensor, osv.
Vi har haft rätt bra tur i Mitsubishi ledet jämfört med Siemens/Bosch folket, och tex LH 2.4. Men den är väl delvis knäckt nu.
Jag har kört på E85 i många år nu och i vår kod kan vi ställa precis allt man kan tänka sig.
Sen har vi (jag ligger längst fram nu) skrivit om så att vi kan köra helt utan LMM och använder MAP sensor och IAT precis som på eftermarknads enheter.
Eftersom LMM i våra bilar genererar en Hz signal så har jag tänkt att ta den ingången till en flex fuel givare som även den genererar Hz signal och skriva kod så att man kan tanka blandat bränsle och styrboxen fixar beräkningarna.
Rolig saker som anti-lag (bränsle och tändning), launch control, flat shift, over boost skydd, over knock skydd, map tracing, och mycket mer är standard.
ALS systemet har tex valbart grader tändning och AFR värde, samt att man kan koppla den på tex AC knappen som styr on/off. Min bygger ca 0,7-1,0 bar direkt vid linen om det behövs.
![smile](img/smilies/smile.png)
Precis som du skriver Big Al så sysslar jag med detta på hobbynivå. Tjänar aldrig en spänn. Men erbjudanden finns såklart. Dock inget på hemmaplan.
Men för mig har det alltid varit en kick att veta att jag var först med nåt, att nån annan sedan använder det att tjäna pengar är ju bara min egen dumhet. Cred får man ju oavsett och kan fortsätta skriva saker som folk använder.
Hoppas vi kan få igång fina diskussioner här och kan visa många att man kan göra mycket mer än de flesta tror med en laptop, några kablar och lite hårdvara.