Projekt Audi A4 -01 "LAGOM" : nya bilder

tsdi Egenföretagare
20 januari 2008 · 2 496 Inlägg

martincool skrev:

tsdi skrev:
Beställt downpipe nu också.

http://www.garaget.org/gallery/archive/11105/236280_l103p9.jpg
Downpipe beställt

Allt kommer komma hem till våren i ett enda stort paket och förhoppningsvis monteras även allt då.

Det knöliga är ju att få någon att mappa den, och det är ju inte direkt någon rolig utgift =/ Någon som vet något bra ställe att mappa på ?

Vet att det finns en i salem/rönninge.
Vet inte om dem är billiga då.
Heter roto test

Jaha okej tack smile men rotortest är ju så stor och känt så det lär ju kosta skortan att göra det där hmm

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
21 januari 2008 · 2 496 Inlägg

Mera godis smile

Turbo Timer beställt

Om du använt turbon flitigt, och sedan stänger av motorn direkt efter, kommer oljan i turbon att bli mycket varm. Detta är inte speciellt nyttigt för varken turbon eller oljan. Har du då inte tid att stå och kyla turbon lite, kan du montera en turbotimer. På denna kan man sedan programmera in önskvärd efterkylingstid. Du aktiverar den genom en knapptryckning, och kan sedan ta ut nyckeln ur tändningslåset, låsa/larma bilen och gå därifrån. När turbotimern slagit från, stannar motorn, turbon är kyld, och alla är nöjda och belåtna.


http://www.garaget.org/gallery/archive/11105/237453_cxno18.jpg
TurboTimer

Senast redigerat av tsdi (21 januari 2008)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Mäki Långsam Perfektionist
21 januari 2008 · 4 800 Inlägg

Din jävla gottegris big_smile Jag är lagomt avundsjuk på allt ditt godis!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
21 januari 2008 · 4 190 Inlägg

tsdi skrev:
Mera godis smile

Turbo Timer beställt

Om du använt turbon flitigt, och sedan stänger av motorn direkt efter, kommer oljan i turbon att bli mycket varm. Detta är inte speciellt nyttigt för varken turbon eller oljan. Har du då inte tid att stå och kyla turbon lite, kan du montera en turbotimer. På denna kan man sedan programmera in önskvärd efterkylingstid. Du aktiverar den genom en knapptryckning, och kan sedan ta ut nyckeln ur tändningslåset, låsa/larma bilen och gå därifrån. När turbotimern slagit från, stannar motorn, turbon är kyld, och alla är nöjda och belåtna.


http://www.garaget.org/gallery/archive/11105/237453_cxno18.jpg
TurboTimer

Smart grej de där smile
Hoppas bara den inte får spunkoch så när du kommer ut så har den sabbat nåt eller aldrig lagt av så soppan är slut wink hehe fått böter för tomgångskörning kanske tongue

Nä men de va en smart liten grej!
Hoppas allt me frakt och så går bra! ser fram imot mer uppdates sen smile
mvh kimpa

Lindgren_
21 januari 2008 · 2 644 Inlägg

Najz smile Ring nästa gång när du ska råna en bank så jag kan hänga med smile

Johan Lindgren
jocke_gronberg
22 januari 2008 · 4 586 Inlägg

300amp säkring låter inte vettigt att ha det finns inte en chans ifall du då har steg så det går åt 300amp säkring att generatorn skulle orka med det

tsdi Egenföretagare
22 januari 2008 · 2 496 Inlägg

jorre83 skrev:
300amp säkring låter inte vettigt att ha det finns inte en chans ifall du då har steg så det går åt 300amp säkring att generatorn skulle orka med det

Nja men det var det som följde med så jag satte bara dit den. men det behövs ju 250 om man spelar på fullt och snart kanske jag ska i med ett T15004 då blir det 350 eller 400amp om jag minns rätt

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
22 januari 2008 · 2 496 Inlägg

Lindgren_ skrev:
Najz smile Ring nästa gång när du ska råna en bank så jag kan hänga med smile

Hahaha javisst wink nejdå men det är ett slitande för pengarna. du är ju inte dålig på att bygga på din bil heller så wink


Kimpan_90 skrev:
Smart grej de där smile
Hoppas bara den inte får spunkoch så när du kommer ut så har den sabbat nåt eller aldrig lagt av så soppan är slut wink hehe fått böter för tomgångskörning kanske tongue

Nä men de va en smart liten grej!
Hoppas allt me frakt och så går bra! ser fram imot mer uppdates sen smile
mvh kimpa

Nej det kan man ju hoppas, hoppas ens skiten går att koppla in när man har larm osv, men det visar sig ju.
Jo det ska gå bra, kommer skicka den med endel andra delar med en kille som tar hem bilar från Usa, får se när det blir av, är iallfall inte imorgon vet jag wink

Senast redigerat av tsdi (22 januari 2008)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Lindgren_
22 januari 2008 · 2 644 Inlägg

tsdi skrev:

Lindgren_ skrev:
Najz smile Ring nästa gång när du ska råna en bank så jag kan hänga med smile

Hahaha javisst wink nejdå men det är ett slitande för pengarna. du är ju inte dålig på att bygga på din bil heller så wink

haha mjo smile jag har ju inget jobb så kan ju inte slita för att få jobb har börjat hela jobb nu.. kan ju inte göra av med alla pengar på vectran måste ju ha kvar pengar till supra mk4 eller s15 sen efter den smile

Johan Lindgren
tsdi Egenföretagare
22 januari 2008 · 2 496 Inlägg

Lindgren_ skrev:

tsdi skrev:

Lindgren_ skrev:
Najz smile Ring nästa gång när du ska råna en bank så jag kan hänga med smile

Hahaha javisst wink nejdå men det är ett slitande för pengarna. du är ju inte dålig på att bygga på din bil heller så wink

haha mjo smile jag har ju inget jobb så kan ju inte slita för att få jobb har börjat hela jobb nu.. kan ju inte göra av med alla pengar på vectran måste ju ha kvar pengar till supra mk4 eller s15 sen efter den smile

Nje det har inte jag heller, men det blir till att sälja saker, göra bra affärer och leva på månadspengar osv smile

Hehhe jasså du säger det wink nej jag räknar med att jobba när nästa bil ska köpas så det tar jag den dagen wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Lindgren_
22 januari 2008 · 2 644 Inlägg

tsdi skrev:

Lindgren_ skrev:

tsdi skrev:

Hahaha javisst wink nejdå men det är ett slitande för pengarna. du är ju inte dålig på att bygga på din bil heller så wink

haha mjo smile jag har ju inget jobb så kan ju inte slita för att få jobb har börjat hela jobb nu.. kan ju inte göra av med alla pengar på vectran måste ju ha kvar pengar till supra mk4 eller s15 sen efter den smile

Nje det har inte jag heller, men det blir till att sälja saker, göra bra affärer och leva på månadspengar osv smile

Hehhe jasså du säger det wink nej jag räknar med att jobba när nästa bil ska köpas så det tar jag den dagen wink

hehe okej smile Jag har ju planer på ny bil direkt efter att vectran är klar typ tongue

Johan Lindgren
tsdi Egenföretagare
24 januari 2008 · 2 496 Inlägg

Lindgren_ skrev:

tsdi skrev:

Lindgren_ skrev:

haha mjo smile jag har ju inget jobb så kan ju inte slita för att få jobb har börjat hela jobb nu.. kan ju inte göra av med alla pengar på vectran måste ju ha kvar pengar till supra mk4 eller s15 sen efter den smile

Nje det har inte jag heller, men det blir till att sälja saker, göra bra affärer och leva på månadspengar osv smile

Hehhe jasså du säger det wink nej jag räknar med att jobba när nästa bil ska köpas så det tar jag den dagen wink

hehe okej smile Jag har ju planer på ny bil direkt efter att vectran är klar typ tongue

Aha ojdå det låter nice det ! kollar själv på bilar 24/7 å hittar en ny jag vill ha varje dag. men när jag börjat jobba sen så blir det något annat.
Förmodligen italien import smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Lindgren_
24 januari 2008 · 2 644 Inlägg

tsdi skrev:

Lindgren_ skrev:

tsdi skrev:

Nje det har inte jag heller, men det blir till att sälja saker, göra bra affärer och leva på månadspengar osv smile

Hehhe jasså du säger det wink nej jag räknar med att jobba när nästa bil ska köpas så det tar jag den dagen wink

hehe okej smile Jag har ju planer på ny bil direkt efter att vectran är klar typ tongue

Aha ojdå det låter nice det ! kollar själv på bilar 24/7 å hittar en ny jag vill ha varje dag. men när jag börjat jobba sen så blir det något annat.
Förmodligen italien import smile

hehe gött smile

Johan Lindgren
tsdi Egenföretagare
1 februari 2008 · 2 496 Inlägg

Då har man beställt dump också då smile inte för det var någon värsting på något sätt, men alltid kul med lite fränt motorljud smile


http://www.garaget.org/gallery/archive/11105/245845_ilb5gx.jpg
Dump beställt smile



http://www.garaget.org/gallery/archive/11105/245846_zek39m.jpg
Dump beställt smile


Så låter den på en orginal 1,8T så det blir nog jävligt bra smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Rallyhalle
1 februari 2008 · 4 299 Inlägg

Fan va sjysst den lät smile Kommer ju bli skitfint me alla dessa grejer under huven wink

/Jacob

tsdi Egenföretagare
1 februari 2008 · 2 496 Inlägg

Tackar ! jo jag hoppas det blir naaajs !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Mäki Långsam Perfektionist
1 februari 2008 · 4 800 Inlägg

Bara LMM:en tillåter dumpen är det ju kanon.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
tsdi Egenföretagare
1 februari 2008 · 2 496 Inlägg

Ah men det ska inte vara nått problem, bara om man kör med öppen dump som dom kan bli cp ! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
4 februari 2008 · 2 496 Inlägg

http://www.garaget.org/gallery/archive/11105/248373_2qwhcq.jpg
Dumpen kom idag ! Sen var jag nere efter skolan och köpte boniers trafikskola smile Och skattemärket var inte meningen att det skulle komma med smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
zerostyle DKW
4 februari 2008 · 197 Inlägg

Bonniers trafikskola suger tongue bättre att ha programmet de använder på körskolan wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang