fick bli ett litet uppehåll då jag fick ras på evon, så jag rev ur motorn på den.
detta hittades i tråget
här ska det sitta, balansaxeln. nu kommer den tas bort.
konstigt nog ser resten av lagrerna rätt okej ut.. vad som var roligt att se var att det faktiskt satt smidda stakar & kolvar i motorn!
så har beställt nya lager & packningar till denna..
fortsatt lite på kylarbalken, det är trångt med nu lyckades jag faktiskt få dit en fläkt.
dessutom får kofångaren plats utan att behövt kapa i den 8)
kommer byggas på ännu mera & bli lite utav en bashbar också.
& ja, kylaren är lite förskjuten till höger
längesen jag gjorde nåt med bilen, tappade stinget lite när evon rasade.
beställde nya lager till den som tog tid å när det väl kom så var det fel för motorn var ju såklart utbytt till en 6b motor, vilket jag inte hade en tanke på. så har iallafall beställt nya till den & väntar på det.
i väntan på att få ihop den motorn har det inte hänt mycket med e30in.
köpt lite delar
leash elcentral
har ett breddningskit från idefix ligger & väntar på posten, då avin kommer på måndag...
la även nyss en beställning på en catchtank som är färdig med fästen för 044 å ink. ett soppafilter.
blev även en gt45 & en grenrörsfläns.
även skaffat mig en vinterbil, en svart e30 coupe, kan hända att skyltarna kanske råkar byta bil senare :roll:
fick hem lite grejer idag :bounce:
org bromssvervo vs polo
Gt45 | BW s200 | t3/t4 | 940 orginal
nya breddningskittet! tycker det blev kanon fram, lite väl brett bak men ska dit med 540 bakvagn, bredare fälgar & spacers
(nu sitter det 9.75" med 245or :roll:)
pillade med lite el i bagaget i helgen som var, så jag har gjort nånting iallafall