4510
Sök

Manligheten sätts på prov!

8 881 Inlägg
20 februari 2007
#81
900hoeken skrev:
hamilton om du hade haft en sån bil som jonni o det hände dig skulle du bara typ
oj lite stenskott ähh skit samma?

Har råkat ut för det ja. Vad ska jag göra då? Ge igen som en femåring då eller.

Fotograf på tierpidag.se

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 februari 2007
#82
900hoeken skrev:
hamilton om du hade haft en sån bil som jonni o det hände dig skulle du bara typ
oj lite stenskott ähh skit samma?

alltså om jonni har råd att ha en sån där fin bil så lär han även ha råd att betala självrisken så då är väll inte ett stenskott hela världen??



jonni ta inte illa upp, för jag har inget emot de du gjorde, liksom vem skulle inte bli förbannad vid ett sånt tillfälle de enda jag menar är att du lär ju ha råd med självrisken och få skadorna fixade om du har råd med en sån där fin bil smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

27 Inlägg
20 februari 2007
#83
a typ..

66 Inlägg
20 februari 2007
#84
volvo_glenne, klart man har råd med självrisken men det är principen det handlar om.

Man kan vara sjysst i trafiken, fast man har bråttom. Sen finns det alltid folk som inte förstår ens avsikter, sånt får man också räkna med.

Truth in Engineering | URQ

8 881 Inlägg
20 februari 2007
#85
Jonni skrev:
Så underbart med "bröderna duktiga" som själva aldrig har brytit mot en enda lag här i vårat avlånga land.. Jag har full respekt för medtrafikanter, men när folk ska börja hetsa och dessutom skadar min bil, då är det väl fan inte jag som skall bli idiotförklarad?

Ni är inte så duktiga som ni säger er vara, No offence till vissa av er vet jag att ni har både kunskap och vetskap om vad som är rätt och fel.. Men snälla Hamilton och Maizer, tänk efter igen.

Är det inte en onödig omkörning när man kör om och sedan släpper av för att vänta in mig igen?

Vart har jag skrivit att jag aldrig brutit mot någon lag? På din fråga "Är det inte en onödig omkörning när man kör om och sedan släpper av för att vänta in mig igen" så är svaret JA det är onödigt. Gör om, gör rätt innan du ber mig tänka om.

Fotograf på tierpidag.se

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#86
Angående stenskotten kan jag ju då tillägga att jag har fått 2 stenskott innan som vart riktigt illa (gett mig spricka i rutan) , och jag har haft måånga bilar..

Den andra gången jag fick "stenskott" (stenbombning) var när en lastbil tappade vääldigt många såna stenar som man lägger runt hus för dränering..  Det fick åkeriet betala..

Så stenskott går att undvika..

Ja visst, det kan smattra lite ibland när man har kört på vägarna, men inte så illa att det har gett buckla på huven eller spricka eller "stjärna" i rutan..


27 Inlägg
20 februari 2007
#87
stör mig på vissa här inne allså...
jag skulle iaf gjort som jonni i detta fallet.

Bacon
162 Inlägg
20 februari 2007
#88
ett jävla liv om ett stenskot vem som har rätt eler fel igentligen vet jag ej

men synd om bilen EVO hade jort sama sak som jonni tror jag om jag hade sån bil
men med mina gamla bilar bryr jag mig inte   "stavfel kan fins"

Ha de Bacon

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#89
volvo_glenne skrev:
900hoeken skrev:
hamilton om du hade haft en sån bil som jonni o det hände dig skulle du bara typ
oj lite stenskott ähh skit samma?

alltså om jonni har råd att ha en sån där fin bil så lär han även ha råd att betala självrisken så då är väll inte ett stenskott hela världen??



jonni ta inte illa upp, för jag har inget emot de du gjorde, liksom vem skulle inte bli förbannad vid ett sånt tillfälle de enda jag menar är att du lär ju ha råd med självrisken och få skadorna fixade om du har råd med en sån där fin bil smile

Jag tar absolut inte illa upp..

Det folk inte förstår det är att jag blir inte förbannad för skadorna, för det första så blir jag förbannad för de onödiga pengarna jag måste lägga ut för självrisker hit och självrisker dit..  Man kan ha så mycket annat roligt för de pengarna..

Sen för det andra, tiden bilen måste stå på lack och rutbyte, Lack är ju ett par dagar om det är inte hos nån man känner, och rutbyte är ju 24 timmar då limmet måste härda..

Hur kul är det på en skala?
Senast redigerat av Jonni (21 februari 2007)


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
21 februari 2007
#90
Jimpa skrev:
volvo_glenne, klart man har råd med självrisken men det är principen det handlar om.

Man kan vara sjysst i trafiken, fast man har bråttom. Sen finns det alltid folk som inte förstår ens avsikter, sånt får man också räkna med.

jo men ska man snacka om principen så kan ett stenskott hända vem som hellst, och han som körde volvon hade nog inte en aning om att han skickade iväg en sten smile

de jag menar är att man kan väll inte snacka om principen ifall han i volvon inte visste/vet om att han skickade iväg en sten eller? eller jo de kan man föresten ifall han i volvon hade kört med huvudet och inte med manligheten smile


jag försöker inte klaga, jag försöker bara förstå mig på folk från bägge hållen (dom som håller med och dom som klagar å tyckte e va idiotiskt)


smile
Senast redigerat av volvo_glenne (21 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
21 februari 2007
#91
Jonni skrev:
volvo_glenne skrev:
900hoeken skrev:
hamilton om du hade haft en sån bil som jonni o det hände dig skulle du bara typ
oj lite stenskott ähh skit samma?

alltså om jonni har råd att ha en sån där fin bil så lär han även ha råd att betala självrisken så då är väll inte ett stenskott hela världen??



jonni ta inte illa upp, för jag har inget emot de du gjorde, liksom vem skulle inte bli förbannad vid ett sånt tillfälle de enda jag menar är att du lär ju ha råd med självrisken och få skadorna fixade om du har råd med en sån där fin bil smile

Jag tar absolut inte illa upp..

Det folk inte förstår det är att jag blir inte förbannad för skadorna, för det första så blir jag förbannad för de onödiga pengarna jag måste lägga ut för självrisker hit och självrisker dit..  Man kan ha så mycket annat roligt för de pengarna..

Sen för det andra, tiden bilen måste stå på lack och rutbyte, Lack är ju ett par dagar om det är inte hos nån man känner, och rutbyte är ju 24 timmar då limmet måste härda..

Hur kul är det på en skala?

ja just de ja.. tänkte inte på dom sakerna, men jag lider med dig iaf... synd att vissa ska köra med manligheten och INTE med huvudet (han i volvon) smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sleeper
3 084 Inlägg
21 februari 2007
#92
ett sätt  att slippa större skador vid stenskott är att hålla lägre fart =oP he. hehe..

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
21 februari 2007
#93
Sushikocken skrev:
ett sätt  att slippa större skador vid stenskott är att hålla lägre fart =oP he. hehe..

Eller alltid ligga först, så gör jag. tongue

Jag har en dyr bil och kör inte lagligt för fem jävla öre, tycker ändå det var kass att hämnas sådär.
Jag skulle bara tyckt det var roligt att leka med en Volvo, så fort han försöker köra om så plattar man, så försvinner Volvon. Sen bromsar man in, sänker hastigheten till kanske 130 igen för att det inte ska gå onödigt fort. Kommer han igen och ska köra om kan man platta igen. Då får man visa var skåpet ska stå flera gånger! big_smile
Har faktiskt varit med om just detta, men det är inga problem så länge man håller sig på var sin fil.

Är man förbannad på folk ofta så rekommenderar jag att man skaffar en biffigare tuta bara, t.ex www.hornblasters.com smile


607 Inlägg
21 februari 2007
#94
Ja jösses roll

Rätt onödigt att ge tillbaks, rejsa har väl dom flesta gjort men att medvetet försöka förstöra någon annans bil det är bara dålig stil. Stenskott är något man får räkna med i detta land, tyvärr!

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Fartglad
336 Inlägg
21 februari 2007
#95
FL3JM skrev:
Sushikocken skrev:
ett sätt  att slippa större skador vid stenskott är att hålla lägre fart =oP he. hehe..

Eller alltid ligga först, så gör jag. tongue

Jag har en dyr bil och kör inte lagligt för fem jävla öre, tycker ändå det var kass att hämnas sådär.
Jag skulle bara tyckt det var roligt att leka med en Volvo, så fort han försöker köra om så plattar man, så försvinner Volvon. Sen bromsar man in, sänker hastigheten till kanske 130 igen för att det inte ska gå onödigt fort. Kommer han igen och ska köra om kan man platta igen. Då får man visa var skåpet ska stå flera gånger! big_smile
Har faktiskt varit med om just detta, men det är inga problem så länge man håller sig på var sin fil.

Är man förbannad på folk ofta så rekommenderar jag att man skaffar en biffigare tuta bara, t.ex www.hornblasters.com smile

Men efter 210km/h försvinner du. smile

Power without Quattro is useless!

353 Inlägg
21 februari 2007
#96
Hade vart kul å se om du istället hade varit den som kört om och volvon hade fått stenskott och åkt om dig och sprutat upp grus på din bil...

Då hade du nog inte haft samma åsikt som du har nu. TÄnk alla gånger DU har kört om och sprutat upp grus utan att veta om det....ingen har ännu åkt efterd dig och gett igen, men vad tycker du den dagen de gör det? Är det ok då?

Enjoy....

Smålänning
7 883 Inlägg
21 februari 2007
#97
Jimpa skrev:
Jonni, jag säger bara en sak, jag skulle gjort samma sak som du. 99% av dom som gör så är störda. Är säkert för han såg att du hade en Evo och bara måste om.

Jag hade ett jävla stolpskott som kom jämsides med mig på en motorvägspåfarts som jag skulle på, så kommer en bil som inte kan anpassa hastigheten på en påfart och lägger sig jämsides när jag ska in på motorvägen. Jag släpper han och tänker dra om direkt, då lägger sig den jävlen framför mig och mesar så tänker jag köra om då lägger sig stolpskottet i vänster fil och ser till att jag inte kan köra om, det nu snackar vi flera kilometer.

Alltså, sånt blir man förbannad på. Hade jag inte haft vinterbilen och haft GTI-R:en istället hade jag dragit på insidan ordentligt men 150hp kan man inte göra samma sak med. Så jag låg å svaja fram å tillbaka tills han gav upp, åkte om å visa fingret. Hoppas ingen träffar på en sån nöt, gammal grön passat kombi.

Jag ska säga att hade det hänt mig så hade jag jävlar kört om på högersidan! Att göra så är varken roligt eller lagligt men framförallt så är det själviskt! Laglig är det väl ingen här som är hela tiden, men jag antar att alla här vet hur man uppför sig i trafiken för att det ska gå smärtfritt!

Tycker synd om dig jonni, men ta inte illa upp nu; Sen när blev en volvo snabbare än en mitsubishi lancer evo? Han ville bara leka med dig för att du har en evo! Jag vetefan om jag inte bara hade skitit i honom från första början, men eftersom min bil kostar som en hjulmutter till din så är det inte jämförbart.

Hoppas det går bra med reparationerna, Stenskott slår inga bucklor i huven! Dom repar bara lacken!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 414 Inlägg
21 februari 2007
#98
FL3JM skrev:
Sushikocken skrev:
ett sätt  att slippa större skador vid stenskott är att hålla lägre fart =oP he. hehe..

Eller alltid ligga först, så gör jag. tongue

Jag har en dyr bil och kör inte lagligt för fem jävla öre, tycker ändå det var kass att hämnas sådär.
Jag skulle bara tyckt det var roligt att leka med en Volvo, så fort han försöker köra om så plattar man, så försvinner Volvon. Sen bromsar man in, sänker hastigheten till kanske 130 igen för att det inte ska gå onödigt fort. Kommer han igen och ska köra om kan man platta igen. Då får man visa var skåpet ska stå flera gånger! big_smile
Har faktiskt varit med om just detta, men det är inga problem så länge man håller sig på var sin fil.

Är man förbannad på folk ofta så rekommenderar jag att man skaffar en biffigare tuta bara, t.ex www.hornblasters.com smile

Jag känner till en volvo 240 i Trollhättan som du kan försöka racea med tror nog att det är han som visar dig vart skåpet ska stå wink

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

RushRacing.tk
278 Inlägg
21 februari 2007
#99
Det var underhållande det här... som någon skrev innan: tänk om det hade varit tvärtom??Stenskott kan man inte rå för.. Garanterat inte hans mening att spruta sten på din bil.

Fick stenskott själv i förrgår.. rutan sprack..
Senast redigerat av Gislekillen (21 februari 2007)


1 414 Inlägg
21 februari 2007
#100
Jag tycker att det är ganska konstigt att det är så många vars rutor spricker när ni får stenskott... ni måste ha rediga späningar i karrosen mot rutorna, kan ju även bero på storleken och hastigheten på stenen iof.

Har fått tonvis med stenskott på flera av mina bilar men aldrig har rutan spruckigt...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se


Sök