billig bilförsäkring?

MrPontus
20 juli 2011 · 69 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Jämför försäkringspremierna hos www.compricer.se

smidigt, tyvärr så får jag högre premie där, min förnyelse avi som jag fått ligger på 7500kr (Trygghansa) (dock två små billiga tillägg) jag har på egen hand hittat helförsäkring för 6400kr (dinaförsäkringar)
billigaste enligt compricer är 8044kr :S
24år / Stockholm / 850 GLT -97

Trygghansa är ju inte särskilt seriösa, så det är nog lika bra att ta dinaförsäkrignar

JohnD Avstängd
18 oktober 2011 · 1 Inlägg

Lite läskigt tycker jag är att man blir uppringd när man söker på ovan sidor. Man browsar ju runt på nätet just för att slippa prata med läskiga säljare innan man har på fötterna vad som erbjuds.

Aero T16
18 oktober 2011 · 1 327 Inlägg

JohnD skrev:
Lite läskigt tycker jag är att man blir uppringd när man söker på ovan sidor. Man browsar ju runt på nätet just för att slippa prata med läskiga säljare innan man har på fötterna vad som erbjuds.

Compricer brukar inte ringa upp, däremot insplanet är hopplösa. De slutar aldrig ringa.

Anubis
18 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Har tre kronor försäkring på Evon billigaste för mig betalar 15100:- om året, är 25 bor i stan har bilen parkerad på gatan, dock har ja + försäkring som täcker allt tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
zoopåse
18 oktober 2011 · 1 171 Inlägg

Någon som bor i södertälje som också har problem att hitta en överkomlig försäkring?

Janneutanb
18 oktober 2011 · 7 272 Inlägg

Anubis skrev:
Har tre kronor försäkring på Evon billigaste för mig betalar 15100:- om året, är 25 bor i stan har bilen parkerad på gatan, dock har ja + försäkring som täcker allt tongue

Fy fan, det är vad jag ger för skylinen och då är jag 2 år yngre!

Anubis
18 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Brains skrev:

Anubis skrev:
Har tre kronor försäkring på Evon billigaste för mig betalar 15100:- om året, är 25 bor i stan har bilen parkerad på gatan, dock har ja + försäkring som täcker allt tongue

Fy fan, det är vad jag ger för skylinen och då är jag 2 år yngre!

Se där ja men då är de säker att du bor i hus har den i garage eller så står den på dina päron =P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Constantine
18 oktober 2011 · 679 Inlägg

Allt annat än Folksam och Trygg Hansa.. Har Länsförsäkringar på Saaben.

Janneutanb
18 oktober 2011 · 7 272 Inlägg

Anubis skrev:

Brains skrev:

Anubis skrev:
Har tre kronor försäkring på Evon billigaste för mig betalar 15100:- om året, är 25 bor i stan har bilen parkerad på gatan, dock har ja + försäkring som täcker allt tongue

Fy fan, det är vad jag ger för skylinen och då är jag 2 år yngre!

Se där ja men då är de säker att du bor i hus har den i garage eller så står den på dina päron =P

Bor i lägenhet dock står den i garage och givetvis står den på mig smile
Ibland har man tur!

Anubis
19 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Brains skrev:

Anubis skrev:

Brains skrev:

Fy fan, det är vad jag ger för skylinen och då är jag 2 år yngre!

Se där ja men då är de säker att du bor i hus har den i garage eller så står den på dina päron =P

Bor i lägenhet dock står den i garage och givetvis står den på mig smile
Ibland har man tur!

Dock kanske inte så konstigt ändå då original effekten på dom nästan är den samma fast evon har en vikt på 300kg mindre sen vet ja inte hur stor skillnad de är på olycksstatesitken på dom.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Underdog
9 maj 2012 · 170 Inlägg

zoopåse skrev:
Någon som bor i södertälje som också har problem att hitta en överkomlig försäkring?

Sorry, väcker liv i en död tråd. Försäkringar i Södertälje är dyra oavsett var du bor... Kollade runt efter försäkringar på en liten Fiesta 1,3l motorn från år 00, billigaste jag kunde hitta var 3800kr salusansvar, trafikförsäkring(!!). Jag är 24 och bor i det lugnaste området i Södertälje(Senast det hände nått med bilar där va ca 1år sedan, någon gick runt å skar upp lite däck under natten! till skillnad från andra områden då det är en ny majbrasa i princip varje dag...)

Hopplöst dyrt, så mina försäkringar får stå på farsan tills man har åldern inne för sänkt premie, visst är det 25?

Mvh, Underdog

Constantine
9 maj 2012 · 679 Inlägg

Underdog skrev:

zoopåse skrev:
Någon som bor i södertälje som också har problem att hitta en överkomlig försäkring?

Sorry, väcker liv i en död tråd. Försäkringar i Södertälje är dyra oavsett var du bor... Kollade runt efter försäkringar på en liten Fiesta 1,3l motorn från år 00, billigaste jag kunde hitta var 3800kr salusansvar, trafikförsäkring(!!). Jag är 24 och bor i det lugnaste området i Södertälje(Senast det hände nått med bilar där va ca 1år sedan, någon gick runt å skar upp lite däck under natten! till skillnad från andra områden då det är en ny majbrasa i princip varje dag...)

Hopplöst dyrt, så mina försäkringar får stå på farsan tills man har åldern inne för sänkt premie, visst är det 25?

Mvh, Underdog

Bor utanför Södertälje men inom Södertälje kommun, gäller fortfarande samma dyra försäkring även fast jag bor utanför stan tro?

Underdog
10 maj 2012 · 170 Inlägg

Beror nog kanske var utanför och hur ditt boende ser ut, villa, lägenhet, radhus etc vet att på farsan kostade min 740 3700kr i trafikförsäkring, å han bor i Hovsjö(för er som inte vet va hovsjö e så är det ett utav de mest branddrabbade områdena i Södertälje) Ska tillägga att han är 49 år gammal... Men visst kan det skilja, ja va mest bara lite frustrerad att de e så jävla dyrt i mitt förra inlägg :-P

halloj123
25 maj 2012 · 6 Inlägg

Jag hade utan tvekan valt trygg-hansa om jag fick välja nu, har tyvärr folksam just nu..Just nu erbjuder de nämligen gratis drulle plus inga extra avgifter för bilförsäkringen..

Står mer om det här: http://jamforaforsakring.se/bilforsakring/

roger_d
12 augusti 2012 · 1 Inlägg

Sjukt svårt att hitta bra försäkringar när man är ung. Jag letade runt runt sjukt mycket när jag letade bilförsäkringar till min Supra.. till slut fick det bli trygg hansa. Hyffsat bra pris och bra kundtjänst.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
12 augusti 2012 · 5 650 Inlägg

Aero T16 skrev:

JohnD skrev:
Lite läskigt tycker jag är att man blir uppringd när man söker på ovan sidor. Man browsar ju runt på nätet just för att slippa prata med läskiga säljare innan man har på fötterna vad som erbjuds.

Compricer brukar inte ringa upp, däremot insplanet är hopplösa. De slutar aldrig ringa.

blivit uppringd av compricer många gånger dock aldrig mer än just den gången man sökte.

även fast man fyllde i nr 0701111111

de lyckades hitta riktiga mobil nret iaf. innan de va hemligt.



och sen till de andra med och få en bilig försäkring är ju de att inte välja massa onödigt skit man inte behöver.

är bilen nästan ny så behöver man ju helförsäkring.

men att tex helförsäkra en gammal sketen 850 på 30 k mil är ju att kasta ner pengarna i sjön. för när de väl händer nått blir den skrotad iaf för en skit summa pga för gammal.

medans de nyare bilarna har ju motorförsäkringen till 10-14 k mil beronde på bolag / märke.

känns ju värt och pynta sånt på en gammal bil som man ändå aldrig kommer få ut ändå

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Mattsson_91 Självlärd
12 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Både compricer och insplanet ringer jämt när man har använt deras sida. Så jag har börjat fylla i mitt gamla telefonnummer. Där kan dom allt ringa bäst dom vill big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
aha_100
12 augusti 2012 · 535 Inlägg

Jag betalar 12.500kr helförs helår på amgn 23 år gammal.

När jag köpte bilen skulle jag kolla runt lite och råka trycka i mitt telefonummer på nån sida vilket gjorde att nästan alla försäkringsbolag ringde upp mig.

Många ringde jag sa att det skulle kosta 50 - 60 tusen. Andra sa att oj nej den här bilen har för mycket hästkrafter den kan vi inte försäkra.
Frågan är ju varför dom ringde upp över huvud taget isf?

I vilket fall var det ingen som erbjöd lägre än LF.

Vilket förmodligen har att göra med att jag har bank, lån, sparande och resterande försäkringar där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang