3447
Sök

JT's avgasrör

76 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
hur bra är JT's avgasrör? har funderat på att köpa 3" från katten och bakåt.
mest för att få ett snyggare utseende och mysigare ljud men det står även att det är 5-7% effektöknink både på HK och Nm, hur mycket stämmer det? :-P

89 Inlägg
26 december 2007
Märkte inte någon effektökning när jag monterade mitt 3" från kat och bak. Däremot mullrar den lite mer. Och det är ju ett klart plus för volvos femmor låter ju riktigt mysigt smile
Senast redigerat av TurboKolle (26 december 2007)

\\ Mer laddtryck åt folket! //

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 december 2007
JT kan jag varmt rekommendera, har det på min och den låter utav bara fan. Riktigt ordentligt muller. Kanske beror på vad man har för dämpare/antal dämpare osv men JT är nog rätt bra i flesta lägen. Dock inte rostfritt. Men då förändras ljudupplevelsen?

"When innovation meets passion!"

1 948 Inlägg
26 december 2007
varför inte bara köpa lösa rör och bygga ett eget? blir det ännu billigare... för det e väl därför man köper jt för det e billigt? big_smile

klart du får bättre effekt av större avgas då avgaserna evakueras lättare. men om man nu ska smälla på ett halvsystem e det bättre att du sätter 3 tum TILL katten och kör med orginal efter katten....

och 5-7% e sisodär... om du nu mappar om bilen efter avgas byte så visst kanske... och är det en sugmotor du ska ha det  på? sätt ett 2,5" system hela vägen istället... mycket goare ljud big_smile

246 Inlägg
26 december 2007
Visst goare ljud..
Bättre vrid orginal men mer vrid på högvarv..

Sök