28 februari 2008
Trådstartare
Hejsan! Nu är det så att jag ska försöka fixa lite ljud till min nya Nissan 200 sx (1989).
Jag har ett dilemma dock - jag kan ingenting om varken bilar eller billjud. Men däremot älskar och gör jag musik själv så det är nästan det viktigaste i min sportbil.
Bilen har 2 dörrar och där fram ser det ut som om det ska sitta ovala högtalare i dörrarna och där bak är det utsågad för 2 st 6.9or i hatthyllan. Ingen av högtalarna funkar men sladdarna vet jag ingenting om.
Jag vill alltså ha:
2 st högtalare i varje dörr där fram.
2 st 6.9or i hatthyllan
1 st slutsteg
1 st Basslåda (suubwoofer)
KABLAR?
NYARE CDSPELARE?
Sen vet jag inte hur det är med min cd-spelare. Jag tror att den är liksom bilen från 89 (alltså original) och då kanske det inte fungerar att koppla in subwoofer, slutsteg och allt vad det är till den. Det är en Pioneer Tuner CD-player DEH-55. High power system 20w+20w
.. Vad nu det betyder
Men min fråga är alltså; Hur ska jag gå till väga, koppla allting, måste jag hålla på även i motorhuven med batteriet på något vänster och vad är det som är viktigt att köpa imorgon. Jag vill inte åka till garaget kl 6 och börja mecka sedan upptäcka att jag köpt för lite av kablar eller något så att jag måste vänta tills I-övermorgon.
Alltså vill gärna ha en snabbkurs på hur man kopplar allt det här och hur man gör..
TACK SNÄLLA på förhand!!!