sparren skrev:
Tack för all fin feedback!
Jag vet inte men BMW känns lite halvgammalt på nåt vis. om man tänker sig inredningen har väl den sett likadan ut bra många år? Audi känns mer lyxig och nytt, men det kanske bara är jag som målat upp den bilden själv?
När det gäller Audin då, det är motoralternativen som heter 2,0t resp 2,0 TFSI, vet ni om det är någon skillnad på dessa? Sedan om det är några större servicar som kostar skjortan uppåt 10 000 mil? Jag antar att den bilen jag köper kommer ligga runt 10-15 tusen mil. Är detta långt för en Audi eller kommer den gå felfritt bra många mil till?
Jag har skrivit för Bmw nu och håller dem högre, men vill bara förtydliga att Audi är verkligen kanonfina bilar på alla plan. Du kommer förmodligen bli mycket nöjd oavsett vilken du väljer!
Men för att fortsätta; Audi har faktiskt haft samma kantiga inredning i samma "klyligt eleganta" design med samma röda belysning nu i åtminstone 20år. Bmw har gjort stora förändringar med tiden, även om det även där är kylig elegans som gäller om än inte i samma utsträckning som Audi. Lite mer liv i formen!
Sedan är en tråkig sak med Bmw informationsdisplayen, även om du köper en med iDrive (Datorsystemet mitt på panelen) så är infoskärmen mellan mätarna fortfarande samma tråkiga orange fram tills de modeller som lanserades 2009-2010. Till de modeller Audi säljer idag kunde man åtminstone välja till en färgdisplay som visar lite mer info, standard är samma tråkiga display som hos Bmw fast i röd färg.
Annars hittar jag ingen anledning att kalla Bmw´n "halvgammal", och man köper inte en bil på grund av en display?
sparren skrev:
Lofvis skrev:
Audi är ju extremt fina bilar, själv varit i träsket ganska länge men sålde nyligen min TT RS för förmån för annan bil. Har även haft en S3 sportback "lagom" stor familjebil.
Vill du ha lite mer krut i bilen så får du kolla här
http://www.youtube.com/watch?v=SHQvSLqU7Is Så drar du jämt med en R8 ( iaf en liten stund)
TFSI = direkt insprutning = bättre bränsleekonomi vs samma körsätt i en vanlig.
Men då kanske du kan svara på om de bilarna som är runt 06-07 som på blocket heter 2,0t i själva verket är tfsi bara att de inte har koll eller skriver ut det? Det är ju samma hk-antal så tycker det vore märkligt annars...
Men vad förespråkar du för audi om du läser mina behov och önskemål? Sedan är frågan om man ska satsa på en sportback? kanske är bra iof o ha en lite mer rymligare bil.. Dom ser ju rätt fräsiga ut ändå:)
"FSI" var en teknik Audi slutade med för flera år sedan, i och med att den inte fungerade tillfredsställande. Däremot så lyckades de få kunderna att tro att det sparade bränsle (Vilket var just det den inte lyckades med...), så de behöll beteckningen ungefär på samma sätt som en Bmw heter 325i där "i" står för insprutning trots att det är en självklarhet egentligen.
Det vill säga alla motorerna "är" FSI, med turbo TFSI, men beteckningen på bakluckan är ändå enbart 1.8t, 2.0t och så vidare.