Varför får jag inte bilen såld?!!

Hool
9 oktober 2011 · 1 067 Inlägg

Mangisen skrev:

Hool skrev:
Fixa några asbilliga vanliga hjul på blocket..  Sälj 17" separat och sänk priset..

Fugnerande AC på en 95a för 10 000?  big_smile  Ni är roliga.. 

När bilarna blir i den åldern fungerar de inte.. Vill man ha en som funkar så lagar man upp ACn och kör tills man byter bil ellr den rasar igen..

jag fick en fungerande ac på köpet, wink

Jag med på min -93  men det var för att tidigare ägare renoverat den.. 

En så gammal bil har trasig AC.. Funkar den är det en bonus..  Och kommer kanske inte funka så länge till så det är ingenting som driver upp priset på bilen..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Hool
9 oktober 2011 · 1 067 Inlägg

MrPontus skrev:
angående var bästa däcken ska sitta så beror det väl på vad det är för bil och nivån på den som kör, nybörjare bör nog ha bästa bak, men har man bakhjulsdrift och kan köra och vill drifta så vill jag nog ha bästa fram, min 745a som jag kraschade gjorde detta pga förlorad kontroll/styrning FRAM.
men allt har väl för och nackdelar, är ju najs att kunna bromsa kraftigt också
)

Det ska alltid sitta bak..  Bättre att kana av och hamna i diket än att göra en spontan 360 sladd rakt in i en mötande timmerbil.. För då är du i deep shit neutral

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
saav
9 oktober 2011 · 632 Inlägg

Hool skrev:

MrPontus skrev:
angående var bästa däcken ska sitta så beror det väl på vad det är för bil och nivån på den som kör, nybörjare bör nog ha bästa bak, men har man bakhjulsdrift och kan köra och vill drifta så vill jag nog ha bästa fram, min 745a som jag kraschade gjorde detta pga förlorad kontroll/styrning FRAM.
men allt har väl för och nackdelar, är ju najs att kunna bromsa kraftigt också
)

Det ska alltid sitta bak..  Bättre att kana av och hamna i diket än att göra en spontan 360 sladd rakt in i en mötande timmerbil.. För då är du i deep shit neutral

I körkortsbindande kurser på fordonsprogrammet fick vi lära oss att bästa ska sitta fram för bästa styrförmåga tongue Men som flera säger så kan det ju variera från situation till situation vilket som är bäst i just det ögonblicket. smile

Hool
9 oktober 2011 · 1 067 Inlägg

saav skrev:

Hool skrev:

MrPontus skrev:
angående var bästa däcken ska sitta så beror det väl på vad det är för bil och nivån på den som kör, nybörjare bör nog ha bästa bak, men har man bakhjulsdrift och kan köra och vill drifta så vill jag nog ha bästa fram, min 745a som jag kraschade gjorde detta pga förlorad kontroll/styrning FRAM.
men allt har väl för och nackdelar, är ju najs att kunna bromsa kraftigt också
)

Det ska alltid sitta bak..  Bättre att kana av och hamna i diket än att göra en spontan 360 sladd rakt in i en mötande timmerbil.. För då är du i deep shit neutral

I körkortsbindande kurser på fordonsprogrammet fick vi lära oss att bästa ska sitta fram för bästa styrförmåga tongue Men som flera säger så kan det ju variera från situation till situation vilket som är bäst i just det ögonblicket. smile

Till oss sade de bak..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
saav
9 oktober 2011 · 632 Inlägg

Hool skrev:

saav skrev:

Hool skrev:

Det ska alltid sitta bak..  Bättre att kana av och hamna i diket än att göra en spontan 360 sladd rakt in i en mötande timmerbil.. För då är du i deep shit neutral

I körkortsbindande kurser på fordonsprogrammet fick vi lära oss att bästa ska sitta fram för bästa styrförmåga tongue Men som flera säger så kan det ju variera från situation till situation vilket som är bäst i just det ögonblicket. smile

Till oss sade de bak..

Svarade alltid bak på den fråga på de proven vi hade men fick ändra mig till slut, men har förståelse för båda alternativen smile Men lika bra däck runtom är ju att föredra tongue

LordLife
9 oktober 2011 · 998 Inlägg

Hool skrev:

saav skrev:

Hool skrev:

Det ska alltid sitta bak..  Bättre att kana av och hamna i diket än att göra en spontan 360 sladd rakt in i en mötande timmerbil.. För då är du i deep shit neutral

I körkortsbindande kurser på fordonsprogrammet fick vi lära oss att bästa ska sitta fram för bästa styrförmåga tongue Men som flera säger så kan det ju variera från situation till situation vilket som är bäst i just det ögonblicket. smile

Till oss sade de bak..

Alltid fått höra bästa däck bak. Av alla däckfirmor jag har pratat med har sagt så. Dom tog upp det i tv programmet plus och dom sa bästa bak. Har själv sladdat runt i 360 grader med en 850 för att jag hade bäst fram. Kör man med förnuft så ska inte så mycket hända.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Hool
9 oktober 2011 · 1 067 Inlägg

saav skrev:

Hool skrev:

saav skrev:

I körkortsbindande kurser på fordonsprogrammet fick vi lära oss att bästa ska sitta fram för bästa styrförmåga tongue Men som flera säger så kan det ju variera från situation till situation vilket som är bäst i just det ögonblicket. smile

Till oss sade de bak..

Svarade alltid bak på den fråga på de proven vi hade men fick ändra mig till slut, men har förståelse för båda alternativen smile Men lika bra däck runtom är ju att föredra tongue

En lastbil har ofta sådant axeltryck bak att det ska till mycket innan det händer något där..   Så på lastbil så stämmer det nog att ha bästa däcken fram..  Samt att under inga omständigheter köra regummerat på styraxeln..   Kommer ihåg på halkbanan..  I med höga 8an och stämpla samt dumpa kopplingen..  Annars gick det inte att få den att sladda..   

Men på personbil..    No way att ha bästa däcken fram..   För det kan vända mitt på raksträckor och man ser varje vinter exempel på sådana olyckor..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
twin_cam Smålänning
9 oktober 2011 · 7 877 Inlägg

Jag tycker annonsen är bra, men håller med om väl högt pris.

Att AC:n inte funkar drar ner priset, för även om dne lägger av efter att man köpt bilen så vet man att den har funkat och kanske bara behöver fyllning eller nån packning/torkfilter. Om den inte funkar när man köper den, hur vet an då om kompressorn är skuren t.ex?

Även jag tycker att 17-tummare inte bör nämnas som en fördel, många köpare blir avskräckta när det är dyra däck, som dessutom är slitna på två hjul (Jag t.ex). Bäst är att skicka med originalfälgarna om du har det.

Sen sedan drar ner priset en del på en så gammal bil, för det gör användningsområdet snävare, men det är kanske värt att skriva nått modellspecifikt som att den har fällbart baksäte, så det går att lasta i den ändå.
Tror du ska lägga den på fyrsiffrigt iaf, även om 10 000 (med prutmån) faktiskt inte är fel, som någon sa, den syns både upp till 10 000 och från 10 000...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
saav
9 oktober 2011 · 632 Inlägg

Hool skrev:

saav skrev:

Hool skrev:

Till oss sade de bak..

Svarade alltid bak på den fråga på de proven vi hade men fick ändra mig till slut, men har förståelse för båda alternativen smile Men lika bra däck runtom är ju att föredra tongue

En lastbil har ofta sådant axeltryck bak att det ska till mycket innan det händer något där..   Så på lastbil så stämmer det nog att ha bästa däcken fram..  Samt att under inga omständigheter köra regummerat på styraxeln..   Kommer ihåg på halkbanan..  I med höga 8an och stämpla samt dumpa kopplingen..  Annars gick det inte att få den att sladda..   

Men på personbil..    No way att ha bästa däcken fram..   För det kan vända mitt på raksträckor och man ser varje vinter exempel på sådana olyckor..

Är visserligen transport jag går men detta var i ettan som vi fick lära oss det, alltså i samband med B-kort, men jag håller med dig smile

Alecci
9 oktober 2011 · 2 014 Inlägg

Lite för mycket OfT här, skärpning!

Tråd låst.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang